A Bridgestone végre kézzel fogható lépéseket tett annak érdekében, hogy elejét vegye a péntek reggeli szabadedzések újbóli bevezetése miatt megszaporodott, ún. „hideggumis” eséseknek és az elégedetlen versenyz?i véleményeknek. A német nagydíjon megfogalmazott szabálymódosítások a nyári szünet utáni els?, brnói nagydíjon léphetnek életbe.
Ha csak a közelmúltat, azon belül is a nagy médiavisszhangot kiváltott eseteket nézzük, akkor is minimum egy darab Cal Crutchlow-kulcscsont bánta azt, hogy a Bridegstone MotoGP gumijai olyan nagyon merev felépítés?ek. Konstrukciójukból adódóan a MotoGP kontrollgumikat hírhedten nehéz üzemi h?mérsékletre melegíteni, többek között (és nyilván csak részben, de) a gresinis Moto2 világbajnok Toni Elias, és a komplett Suzuki csapat idei szenvedése is a gumik számlájára írható.
Eddig egy versenyz?nek egy versenyhétvégén két-két komponens? (egy keményebb és egy puhább) gumi járt el?re-hátulra egyaránt, darabszámra 8 els? és 10 hátsó. Az új szabályok értelmében hátulra továbbra is két összetétel (keménység) közül választhat a versenyz?, de a 10 gumiból immár 6 darabra rúghat a preferált komponens darabszáma – az igazi változást azonban az els? gumiktól várják.
Manapság az els? gumikkal nem játszadoznak annyit a versenyz?k, mint a hátsókkal, általában mindig mindenki a keményebb keverék?re szavaz. A puhára valahogy senkinek sem sikerül jól beállítani a motort, illetve pontosabban „visszajelzéshiányra” panaszkodik a többség, ha a puha van fent elöl. Így hát mennek a keményebbel, az viszont még nehezebben melegszik, ez pedig tudjuk, mit jelent. A Bridgestone szerint a megoldást egy újabb els? keverék jelenti: Brnótól már három különböz? (puha, közepes és kemény) komponens fog a versenyz?k rendelkezésére állni, és a maximálisan elhasználható darabszámot is megemelik egyel, kilencre. A Bridgestone szerint a fenti gumiszabály-változásokat a versenyz?k egyhangúan támogatják.
„Az elmúlt néhány hónapban sok id?t szántunk versenyz?ink véleményének megismerésére, szinte mindenkivel volt lehet?ségünk személyesen is konzultálni.” – mondta a Bridgestone Motorsport gumifejlesztésért felel?s igazgatóhelyettese, Hamasida Hirohide. „Az általunk most felvetett szabálymódosítások tökéletes összhangban vannak ezekkel a véleményekkel, különösen, ami a gumik felmelegedési idejét érinti. Fontosnak tartom kiemelni, hogy a versenyz?k a gumik versenytávon tapasztalt teljesítményét rendre hízelg? véleménnyel illették, ezt alátámasztja a számos, tavaly és az idén beállított új pályacsúcs, ellenben tisztában vagyunk vele, hogy a felmelegedési id?k lefaragásán van még mit dolgoznunk.”
A japán szakember hozzátette: „A jöv? szezonban használt, puhább felépítés? abroncsok fejlesztése mellett a brnói hétvégét?l életbe lép? úgy szabályokkal tudunk a leggyorsabban reagálni a versenyz?i kritikákra így szezon közben, reméljük minden érintett fél megelégedésére döntöttünk. A versenyz?k egyetértenek el?terjesztéseinkkel, támogatják a gumiszabály módosításait, ezért úgy gondolom, sikerülni fog kielégíteni igényüket a puhább keverék? gumik iránt.”
Legutóbbi hozzászólások