Épphogy tizennégy motort látni versenyben, mint ahogy most hétvégén Misanóban történt a második kanyarban bekövetkezett baleset után: nem szép dolog, és cseppet sem segíti a showt. Százszor és százegyedszer is leírta már minden, gyorsasági motorsporttal foglalkozó forrás, mekkora presztízsveszteség ez a Dornának, hogy a promoter akár bele is bukhat a helyzetbe – és hogy a Carmelo Ezpeleta által kapitányolt MotoGP mindent megtesz, hogy változtasson, megújuljon, kikecmeregjen a gödörb?l.
Gondolkodnak a Honda-, Yamaha- és Ducati-blokkok lízingjén, ami azonban mintegy 700 ezer eurós összeggel terhelné a nevezni vágyó csapatok költségvetését. Nem semmi összeg. Szerencsére a jelek szerint vannak, akik nem szorulnak rá arra, hogy ‘hozott anyagból’ dolgozzanak: bejelentette nagyratör? szándékait, GP-s terveit az FB Corse nev? versenyalakulat, amely mögött az Oral Engineering áll – a cég egyik tulajdonosa Mauro Forghieri, a Ferrari egykori tervez?mérnöke. A projekt eredetileg a BMW-re íródott: egy háromhengeres, 17.000 percenkénti fordulaton 210 LE körül er?t leadó er?forrásról beszélünk.
Az FB nem egy kezd? banda, a mifelénk kevéssé jegyzett olasz Superbike bajnokságban évekig jelen voltak Bussei és Sanchini révén, b? egy éve pedig Sergio Bertocchi egykori motorversenyz? csapatával, a DFX Corsével m?ködnek együtt. A gárda úgy tervezte, hogy idén Valenciában lép pályára el?ször, felrázandó kvázi a GP állóvizét – ez azonban a jelenlegi m?szaki szabályozások értelmében nem valósulhat meg (az FB váltószerkezete nem felel meg az el?írásoknak).
Els?re nem hangzik valami könny? vállalkozásnak. El?ször is, a motorral pályán még senki nem ment idáig. A csapat azt szeretné, ha Alex De Angelis avatná fel a prototípust – a san marinói jelenleg szerz?dés nélkül áll 2010-re.
Legutóbbi hozzászólások