Állandó, visszatér? problémát jelent a gyorsasági világbajnokság
mindhárom osztályában a sárga zászló alatt történ? el?zés. A sorozat ‘törvényhozó
testülete’ (Francesco Zerbi, FIM illetve Carmelo Ezpeleta, Dorna elnöklése
alatt) egyhangúlag új szabályokat fogadott el ezzel kapcsolatban.
Az új regula így szól: a sárga zászló veszélyt jelez. Ilyen esetben
a versenyz?knek lassítaniuk kell, és felkészülniük a megállásra. Az el?zés
ilyenkor tilos egészen addig a pontig, ahol zöld zászló nem oldja fel a tilalmat.
Id?mér? edzésen a sárga zászló azt jelenti, hogy az aktuális kör eredményét
törlik, az semmiképpen sem lesz érvényes.
Ha valaki a zászló hatálya alatt el?z, azonnal maga elé kell engedni a lehagyott
pilótákat, és el kell foglalni a korábbi pozíciót. Ellenkez? esetben ‘ride
through’ büntetéssel, azaz boxutcán való áthaladással számolhat a szabálysért?.
Ezen kívül egyéb szankciók is alkalmazhatók a pénzbüntetést?l a kizárásig. A
büntetés tényét a csapatoknak kommunikálják, akiknek 3 körön belül jelezniük
kell a pilótának a célvonalon kihelyezett tábla útján.
Amennyiben egy versenyz? el?z, de azon nyomban feltartott kézzel jelt ad, és
visszafoglalja korábbi helyezését, nem kap büntetést.
Egy másik szabály 2005. január 1-t?l lép érvénybe, és csak a MotoGP osztályra
vonatkozik. A szöveg lényegretör?: ‘Csupán es? esetén a futam nem
kerül félbeszakításra’. Ez az úgynevezett ‘flag to flag’,
azaz zászlótól zászlóig elv, amely a rajttól a leintésig tartó, megszakítás
nélküli versenyr?l szól.
Hogy hogyan fog mindez kinézni a gyakorlatban, arról nem szól a fáma. Nem
tudni, hogy lehet?ség nyílik-e motorcserére, vagy megoldást nyer-e a gyors kerékcsere
(amihez karbon fékberendezések kellenének a jelenlegi, acélból készültek
helyett).
Legutóbbi hozzászólások