Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Új színek, nevek és feszszabályzók a Kawától

Új színek, nevek és feszszabályzók a Kawától

Hirdetés

Akashi mérnökei újítanak, ismét, de ezúttal nem akkorát és úgy, mint például 2012-es motokrossz modelljeikkel: a jöv? évre átmentett (számottev? módosítás nélkül tovább gyártott) modellek egy részét „ránc és elektronika felvarrásban” részesítették.

Frissített színösszeállítást és új grafikai elemeket találunk a Kawa ZX-6R-en. A propaganda természetesen mi másról beszélne, mint MotoGP és WSBK leszármazottságról: Ninja feliratot eddig csak a grand prix ZX-RR versenymotor tankján láthattunk.

Kawasaki ZX-6R 2012: Ninja a tankon!
(Klikk a képekre, galériák nyílnak!)

A Kawasaki-matrica leköltözött az oldalidomra, a fenékidom ZX-6R-logóját egy egyszer?bb, de kétségkívül letisztultabb 600-felirattal helyettesítették, az idomba integrált els? irányjelz?k felett pedig megjelent egy zöld dizájn-szálka és egy új logó.

Mindezzel egyetlen baj van csak: becsapja a kissrácokat! Már a digitális kilométerórák elterjedése is roppantmód frusztrálta a motorokba éppen beleszerelmesed? fiatalokat, mert nem lehet leolvasni róluk a végsebességet, mostantól pedig azt fogják hinni egy ZX-6R-re, hogy a Ninja gyár gyártotta? (kacsintós emotikont kéretik ideképzelni!)

Kawasaki 1400GTR jöv?re meggyvörösben is

A sportos nagytúrázó zászlóshajó Kawasakik, az 1400GTR-ek választéka egy új fényezéssel b?vül. A gyönyör? sötétvörös új szín mellett az eddigi évjáratokról már ismert nagyon-sötét-kék árnyalat – ami szinte már fekete – továbbra is elérhet?.

Kisköbcentis munkamotorjainál az újdonságok már egy kicsit komolyabbak a fentieknél: a KLX125 és D-Tracker 125-ös modellek egy új, „okosabb” elektronikát kaptak, melyekkel a Kawasaki szerint még tovább csökkent az eddig sem étvágyukról híres 4T-huszonötösök fogyasztása – de hogy mennyivel, azon lehet viccel?dni.

Kawasaki KLX125 és D-Tracker 125

A KLX és D-Tracker 2010-es és ’11-es változatainál a generátor alapjáraton nem töltötte az akkumulátort, de a 2012-es új, „integrált mikroprocesszoros változat” (ami nyilván egy fejlettebb elektronikai vezérlésre kíván utalni kissé butus megfogalmazással) már tölti. Hogy a terhelés sose legyen túl magas se motornak, se generátornak, 10 másodperc alapjárati ketyegés után az elektronika 13,5-r?l 10 Voltra csökkenti a fényszóróban mérhet? feszültséget, a felszabadult energiát pedig az akksi töltésére csoportosítja át.

Plusztudás továbbá az a szintén új elektro-fícsör, ami az akkuk teljesen feltöltött állapotában „pihen?re küldi” a generátort, magyarul feleslegesen nem tölt tovább, illetve ugyanezt teszi minden er?teljes gyorsítás közben is. A Kawasaki szerint ezek az okosan szabályozott generátorok annyi energiát spórolnak, annyival kevesebbet terhelnek, hogy ez mérhet? adatként jelentkezik a motorok üzemanyag fogyasztásában – pontosa adatot azonban nem adnak meg a spórolás mértékét illet?en, de elektrotechnikus és/vagy motorszerel? olvasóink bizonyára ki tudnák nagyjából számolni, hogy 100 kilométerenként ez hány milliliter benzin megtakarítást jelent…