Szöveg és Fotó: KTM
Miután a Full-Gas V2 kupa Hungaroringen megrendezett els? futamán, május 29-én rajt-cél gy?zelemmel mutatkozott be a KTM RC8 R, joggal merült fel a kérdés, vajon sikerül-e ismét dobogós helyezést elérni a következ? megmérettetésen?
A válasz egyértelm? igen. A július 17-én, Pannóniaringen rendezett futamon szenzációs második helyezést ért el a KTM superbike-ja. A nyeregben ezúttal Orcsik Attila, a pécsi Vario Auto versenyz?je ült, akinek nem volt problémáktól mentes a bemutatkozó versenye: „Sajnos a testsúlyom 100 kilogramm felett van, ami jóval magasabb az átlagnál. Ezért a gyári rugók túl puhák nekem, de cserére már nem volt alkalmunk. Az id?mér?n emiatt a motor alja leért, és az egyik kanyarban nagyot buktam.”
Orcsik örül, persze, hiszen egy néz? RC8-asáról kölcsönvett alkatrészeknek köszönhet?en ismét bevetésre kész a motor.
A Vario csapata azonban nem adta fel. Keresztúri László, a csapat vezet?je, aki maga is indult a versenyen egy KTM RC8 IDM Replikával, így idézte fel az eseményeket: „Rögtön döntöttem, versenyben kell maradnunk. A rendelkezésünkre álló másfél órában rajtképessé kellett tennünk a motort, ami nem volt könny? feladat. Szerencsére néz?ként ott volt egy RC8-as ügyfelünk, és ? rögtön felajánlotta, hogy leszerelhetjük motorjáról a hiányzó alkatrészeket. Megfeszített munkával rajthoz tudtunk állítani a gépet és az eredmény minket igazolt.”
Fekete kacsaszalag tartja össze az idomokat, de így sem lassú a Vario Auto RC8 R.
Orcsik harmadikként rajtolva rövidesen a második helyen motorozott, és ezt a pozíciót könnyedén tartotta a verseny végéig. Az élete második versenyén rajtoló Keresztúri sokáig harmadik volt, de egy lekörözésnél pozíciót vesztett, így negyedikként intették le a célban.
Orcsik és Keresztúri –
„A sikerek újabb energiát adtak nekünk, egyértelm?, hogy folytatjuk a versenyzést a KTM RC8 R-rel.” – mondta a verseny után a projekt vezet?je, Balázs Viktor, majd hozzátette: „Egyre többen veszik észre ennek a motornak a különleges erényeit, a nagyfokú állíthatóságot, az els?rangú fékeket és a kiváló futóm?vet. A V2 kupán elért eredmények egyre több érdekl?d?t csalnak keresked?inkhez, és bizony vannak olyanok is, akik versenycélra szeretnék megvásárolni a motort.”
A Full-Gas V2 kupa további hazai versenyei 2009-ben:
Szeptember 2. szerda, Pannoniaring
Október 7. szerda, Pannoniaring
Legutóbbi hozzászólások