A CCM atyját Alan Clewsnek hívják, az 1930-as években született, a technikai tanulmányok után mérlegjavítással foglalkozott. Nagy kedvencei voltak a motorok, ezért úgy döntött, hogy részt vesz a Trial-versenyeken. A vágy, hogy egyre jobb motort vezethessen arra ösztönözte, hogy (gazdag apósának sagítségével) két, BSA motorokkal felszerelt speciális motort készítsen. Annyira jól sikerültek, hogy el tudta adni még azel?tt, hogy használhatta volna ?ket!
A kísérlet során kapcsolatba kerülhetett a BSA-val, kés?bb alapanyagokat és motorokat kapott t?lük, hogy terveit véghez vihesse. Így született meg 1971 áprilisában a CCM márka (Clews Competition Machines). Sok, BSA-motorral felszerelt terepmotort készített, de használta az Olasz Hiro-márka kétütem?it is. Az 500 Crossba négyütem? BSA motort tett (ez látható a fotón, John Banksszal), ez a motor id?vel elavult a jobb teljesítmény? és olcsóbb négyütem?ek megjelenésével. Armstrong ekkor elhagyta CCM-et, amely hoszabb ideje nem ért el kimelked? eredményt, sem technikai, sem pedig kereskedelmi értelemben.
Az alapító és fia márka iránti odaadásának és szeretetének köszönhet?, hogy 1995-ben a termelés ismét beindult, Rotax motorokkal. 1998-ban a márkát megvette az MBO csoport, és továbbadta a Fermec Holdingsnak.
A vezetés oldalán ma is ott áll még Alan és Austin Clews, akik mellé társult Carl Fogarty (a fotón) és felesége is.
A CCM-et most a Milánói UK Garage importálja Olaszországba, mely körülbelül haté éve forgalmaz nagyon sportos, kis szériaszámú motorokat.
Holnap CCM R30 650 teszt !
Legutóbbi hozzászólások