A Ducati azóta keresi a maga útját, amióta Valentino Rossi felült a Desmosedicire. A Doki baja, mint tudvalev? a motor viselkedése, amit ‘nem lehet jól vezetni’, gondok vannak az elejével és a túlzott strukturális merevség miatt is szenved. Az nagyjából látszik, hogy ezzel a csomaggal a kilencszeres világbajnoknak nem fog menni – ahogyan egyébként a többi ducatisnak sem megy.
Rossi már egy ideje nyomás alá helyezi a menedzsmentet, hiszen – ahogyan ? maga is állítja – itt egy, a GP1-1-t?l és GP11.1-t?l teljesen eltér?, új megoldás hozhat csak áttörést. Hogy ez vajon a jelenlegi karbon váz kukába dobása és egy alumínium szerkezet beszerelése? ‘Egész ?szintén megmondom, fogalmam sincs, hogy mi a megoldás, ami véget vet a problémáinknak, én egy motorversenyz? vagyok és nem tudok ilyen kérdésekre válaszolni. Remélem, hogy a Ducatinál tudják, mi a helyes válasz’ – így Valentino.
Az alu váz Loris Capirossi vessz?paripája is – Capirex 2003-tól 2007-ig gyári csapattag volt Bolognában. ‘A Ducati szerintem már most dolgozik az új motoron, és kérdeztük is már Filippót, hogy milyen váz lesz benne. A mostanival az a baj, hogy borzasztóan merev a középs? részén, lehet állítgatni egy kicsit az elejét meg a hátulját, de semmit nem lehet tenni a motorblokk környékén. Nem rugalmas középen, és ez komoly gond.’ A derék Loris, aki 1990 óta megszakítás nélkül ott van a vébén, Brnóban állítólag bejeleni visszavonulását.
A jelenlegi gyári csapattag Nicky Haydennek is megvan a maga véleménye a dolgok állásáról. ‘Lemaradásban vagyunk, mert a többi márka tudott fejl?dni, mi pedig nem. Egyel?re a Ducati dolgozik. Nem tudjuk, min. De hogy sokat dolgoznak, az biztos. A teszteléseken mindig hasznosak a versenyszimulációk, ám pillanatnyilag nem azt kapjuk, amire szükségünk lenne.’ Nagyjából minden abba az irányba mutat, hogy a Ducati egy teljesen új motorral lép színre 2012-ben.
Legutóbbi hozzászólások