EST. 2002

URB-E elektromos mini robogó

Elértünk az elektromos robogó-forradalom egy olyan szintjére, ami már teljesen külön világot képvisel a megszokottól. Folyamatosan születnek rendkivül innovativ ötletek, melyeknek köszönhet?en a fejlett gazdaságok rendszereinek kis startup cégek is magas szinten képesek közvetíteni. Mit is jelent ez pontosan?

Azt, hogy összeáll pár fiatal, létrehoznak egy valóban jó ötletet, amib?l aztán rövid id? alatt terméket készítenek és kilépnek vele a piacra. Marketingeszközeik sokkal frissebbek és modernebbek, mint a mammutcégekéi. Az összes ilyen projekten érz?dik egy kis jöv?, mintha egy új generáció gondolkodna a közlekedésén.

A most bemutatott eszköz is hasonló koncepció alapján született és pár napja a januári CES-en mutatták be Las Vegasban. A neve URB-E miniscooter és természetesen elektromos platformra épül? technológiát képvisel.

AZ URB-E az elektromos piac egyre jobban terjed? miniformája. Ezen projektek lényege, hogy a tömegközlekedéshez kapcsolodó olyan mobil eszközöket kinálnak, amik segitenek a vasutak, metrók és hasonló közlekedési formák megállói és a felhasználók – az utasok – célpontjai közti mozgásban.

Ehhez szükséges, hogy a járm?vünket magunkkal vihessük bármilyen városi tömegközlekedési eszközre. Kutatók véleménye szerint a fejlett gazdaságokban 2025-re a társadalom 70%-a nagyvárosokban fog élni. A tömegközlekedés annak személyre szabása pedig egyre nagyobb teret és szerepet kap majd a mindennapokban.

URB-E  

Persze az eredményekhez jó termékek kellenek jó áron, és ezért vagyunk a forradalom egy új szintjén. A URB-E már azon modellek közé tartozik, ami használható – elérhet? áron.

A miniscooter súlya nem éri el a 12 kilogrammot, így bárki könnyen tudja mozgatni, végsebessége 24 km/óra, míg hatótávolsága 32 kilométer. Ez egy európai városban maximálisan megfelel? paraméter. Mindössze 3 óra alatt feltölthet? bármely elektromos hálózatról és akkumulátora 5.000 ciklusra lett tervezve.

Ha az adatokhoz társitjuk az 1.000 eurós árat, ami t?lünk nyugatra található országokban egyhavi minimálbért sem tesz ki, akkor máris érezhetjük a projekt életképességét. Ha napi egy töltéssel számolunk, és azzal, hogy karbantartásmentes az eszköz amit vásárolunk, akkor havi 20 napi munkával számolva több mint húsz évig járhatunk dolgozni kombinálva a városi tömegközlekedéssel. Ez forintositva azt jelenti, hogy 60 forint amortizációért cserébe tehetünk meg 32 kilométert. Persze ehhez hozzá kell adni a három órás elektromos áram költségét, amíg feltöltjük az eszközt.

ugrás fel