Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-motogp Útban a MotoGP felé a MotoCzysz

Útban a MotoGP felé a MotoCzysz

Hirdetés



A Dorna döntése, miszerint a gyorsasági vb királykategóriája 2012-t?l visszatér az ezres lökettérfogathoz, ezenkívül konkrét szabálymódosításokkal törekednek a költségek csökkentésére és a létszám növelésére, szóval az immár hivatalosan is prezentált jöv?kép igen csábító lehet néhány olyan gyártónak, akik eddig a partvonal mellett álldogáltak, de beszállni nem volt sem lehet?ségük, sem motivációjuk. A ‘kevésbé prototípusok’ versenyeztetése azonban lehet?séget teremt, katalizál, és éppen ez Ezpeletáék célja.


Az elektronika visszaszorításán és egy sor egyel?re csak elméletben létez? elképzelésen túlmen?en létezik egy olyan terv is döntnöki részr?l, ami privát, limitált költségvetés? csapatok részvételét ösztönözné. Ezeket az új hullámokat meglovagolva jelentette be Michael Czysz, az amerikai MotoCzysz m?hely lengyel származású f?nöke, hogy C1 névre hallgató prototípusokat úgymond szívesen gatyába ráznák egy esetleges MotoGP-s megmérettetésre, ha a feltételek valóban ideálisak volnának.

A ‘MotoCzysz’ maga

‘A 2012-t?l életbelép? új szabályozás lehet?vé tenné számunkra, hogy pályára vigyük 81 mm-es furattal rendelkez? négyhengeresünket, amir?l meggy?z?désünk, hogy versenyképes volna’ – tartja a konstrukt?r. Az utóbbi két évben a MotoCzysz jelent?s mértékben növelte az elektromotorokba fektetett energiáit. ‘Szilárdan hiszem, hogy ez a jöv?, ennek ellenére igen szívesen részt vennék a 2012-es MotoGP világbajnokság küzdelmeiben. Van elég id?nk, hogy kidolgozzuk a csomagunkat. Számunkra ez óriási lehet?ség volna.’

Czysz a maga részér?l szívesen látna egy liberálisabb szabályozást, ami a jelenlegi m?szaki kiírás megszorításait eltüntetné, és nagyobb teret adna a csapatoknak a fejlesztésre. ‘Ha túl merevek a szabályok, azzal csak azoknak adunk esélyt, akik megengedhetik maguknak, hogy óriási költségvetéssel dolgozzanak. A lökettérfogat rugalmasan kezelésével például átszakadhatna egy gát – ezzel költséghatékonyan tudnánk teljesítményt növelni.’ Majd így folytatja: ‘Lehet, hogy gyors lenne az így kapott motor az egyenesekben, de kinek jó egy egyenesben gyors motor, ami nehéz és kezelhetetlen a technikás részeken?’