EST. 2002

V-Max, lehullt a lepel

Az internetes gerilla akciók, kiszivárogtatási tilalmak és m?botrányok után hivatalos lett a találgatásokból, a Yamaha kiadta az infókat. Mint a cseppfert?zéssel terjed? vírus, úgy járt szájról-szájra a 200 lóer?s varázsige, azonban meg kell elégednünk 197-el. A nagy számok rajongói majd feltesznek egy rendszert, hogy átlépjék a b?vös lélektani határt. A sokkal több, mint elég teljesítmény 1679 köbcentib?l rotyog ki 9000 körüli fordulatnál. 65 fokos vénégyben fésülték el a hengereket, négy szelep dolgozik mindegyikben, lánc hajtotta vezérm?tengelyek.

Több mint három mázsát, egész precízen 309 kilót nyom a V-Max teletankolva. 5 sebességb?l választhat a Yamaha lovasa, a 240 km/h-s végsebességr?l ABS segíti a megállást. Kardánhajtás meg csúszókuplung, és még annyi annyi minden, ami m?szakilag a csúcsra járatja az új Maxot: elektronikus gázadagolás, változó hosszúságú szívótölcsérek, szinte kifogyunk a szusszból, mire a végére érünk.

Teljesen új alumínium vázzal jön ki a Yamaha új büszkesége, a blokk tehervisel? elem. 52 milliméteres bels?átmér?j?, teljesen állítható els? villák, monoshock hátul. Egészen 9500-as fordulatig lehet élvezni a V-Max által életre keltett testrobbantó teljesítményt, az onnan felfelé található értékek már pirosak a fordulatszámmér?n. Úgy tartják, 9 szekundum közelében érhet a motor a negyed mérföldes távhoz, impozáns teljesítmény egy szériamotortól, nem igaz? Döntésképtelenek el?nyben: csak fekete színben lesz kapható, várhatóan már az év végén (talán).

ugrás fel