Átkozhatja magát azon Suzuki Europe-os, bizonyára már munkanélküli rendszergazda, aki tegnap néhány órára véletlenül kiélesítette a 2012-es Suzuki DL650 V-Strom komplett sajtógalériáját és technikai adatait a hivatalos weboldalon. A bemutatóig már csak napok vannak hátra, de az internet megint elrontotta a meglepetést.
Ellenben meglep?dni nagyon nincs min, hacsak nem azon, hogy az új DL650-hardware mennyire hasonlít a régire – szó se róla, a m?anyagok, a dizájn, és így várhatóan a praktikum és a komfort is el?nyére változott, már amennyire az a kis felbontású, lopott képekr?l megállapítható.
Tetszet?sebb ez a kerekdedebb, gömböly?bb Strom, mint a régi, ez nem vitás: a fényszórók kisebbek, kerekebbek, szebbek lettek, a tank egy lendületes ívet kapott, illetve a régi változat hatalmas fényezett oldalidomait kisebb, formásabb, de fényezetlen elemek cserélték – racionalizálás, egyszer?sítés, finomítás.
Ugyanakkor a technikai adatok nem sok újat ígérnek. A SFV650 Gladius motorblokkot kapjuk, a teljesítményadatok még nem publikusak. A henger?rtartalom továbbra is 645 köb, de egy enyhe áthangolás, nyomatékosítás várható. Elvileg a Gladius kevesebbet fogyaszt az SV-nél, így az új V-Strom is a réginél, ezért váltja az eddigi 22 literest egy 20 literes üzemanyagtank. Visszalépésnek t?nik, de a megváltoztatott váltóáttételekkel (a hatodik továbbra is overdrive-ként funkcionál) karöltve a hatótávnak nem szabadna csökkennie.
A szélvéd?plexit három állásban rögzíthetjük testmagasságunk és/vagy szélt?résünk függvényében, állítólag sok id?t töltöttek a szélcsatornában a szélvédelem tökéletesítésével. Az ülésmagasság 835 mm, ez másfél centivel magasabb a réginél. Magyarázat erre az új, rongyrázósabb ülés, amelyen piros varrást, szarvasb?r-szer? matériát, és még egy dombornyomott V-Strom logót is találunk.
A m?szerfalról egyel?re nincs kép, de a leírás szerint az is változott: LCD és mutató-kombót vonultat fel a m?szer, új funkciója az átlagfogyasztás-mér?, az egyes kijelzett adatok között – végre! – a bal kormánymarkolat új gombjával válthatunk majd, anélkül, hogy elengednénk a kormányt.
A alumínium vázszerkezet látszólag nem változott sokat, és a futóm?vek sem, ugyanakkor a tengelytáv 5 millimétert n?tt (1560 mm), illetve magasabb is lett a V-Strom. A kerekek és az ABS-szel is rendelhet? fékrendszer (még egyszer hangsúlyozzuk, hogy a még nem hivatalos adatok szerint) nem változott: elöl 19-, hátul 17 colos kerekek, 110/80R19 és 150/70R17 gumik, 310-es dupla els?, és 260-as hátsó féktárcsák, úszóágyazású féknyergek – tehát ?sszesítve elmondhatjuk, nem egy vadonatúj V-Strommal, hanem a régi frissítésével szemezünk éppen.
A hivatalos adatokat, egyéb részleteket és a nagyfelbontású sajtógalériánkat a modellbemutatót követ?en várhatjátok.
További képek:
Legutóbbi hozzászólások