EST. 2002

Valencia, 2. nap: 1,5 mp mínusz és technikai z?rök Talmának

A Mapfre Aspar Team Julián Simonjának 1:37,156-os délel?tti idejét senkinek sem sikerült megfognia a tegnapi nap folyamán: a 125-ös világbajnok, úgy t?nik, akkor érzi igazán otthon magát, ha tavalyi kategóriatársaival k?rözhet, fenti ideje negyed másodperccel jobb a másodikénál.

Aki nem más, mint a tegnap is kit?n? formát mutató, amerikai állampolgárságú, de spanyol születés? Kenny Noyes (Jack and Jones-Banderas Racing). A 29 éves Noyes (1:37,371) egész életében négyütem? kategóriákban versenyzett, 2003-ban Superstock, 2005-ben Endurance bajnokságot nyert második hazájában, Spanyolországban: nyilván egész jól ismerheti a valenciai pályát…

Harmadik helyen Toni Elias zárt (Gresini – 1:37,540), mögötte Claudio Cortit (Forward Racing – 1:37,579), Yuki Takahasit (Tech3 – 1:37.635) és Alex De Angelis-t (Scot Racing – 1:37,901) jegyzi az id?lista, nekik sikerült bejutniuk 1:38 alá. Külön érdemes megemlíteni, hogy a Moto2-es váz-harc egyel?re nagyon kiegyenlítettnek t?nik, hiszen a fenti top6 motoros mind más és más vázkonstrukt?r termékét használja (Id?sorrendben ezek: Promoharris, Moriwaki, Suter, RSV, Scot, Tech3).

Talmácsi Gábor 1:38,512-es körid?t tett le, ezzel a 16. helyen zárt, több mint 1,5 mp-et javított tegnaphoz képest, de közel sem tudott annyit és úgy motorozni, ahogy szeretett volna. Az id?járási körülmények a h?vös délel?tt dacára délutánra ideálissá változtak (18°C leveg?, 22°C aszfalt), de egy elektronikai meghibásodás sok pályaid?t elvett Gábortól.

A Honda technikusai el?ször a kisorsolt motorblokk meghibásodására gyanakodtak, de mint kiderült, csak az adatrögzít? rendszer egyik csatornája zavarta meg a gyújtáselektronikát, amit hamar sikerült kijavítani, Gábor mehetett vissza a pályára – de így is értékes perceket volt kénytelen a boxban tölteni.

A hiba elhárítása után egy új, de ezúttal „hardware-es” hiba is felütötte a fejét Gábor Speed Up motorjában: gyors kanyarokban, egy bizonyos d?lésszög felett a motor elejének rázkódása, a kerék finom bepattogása hátráltatta Talmát – ezt a jelenséget hívják chatteringnek a nemzetközi motorsport szaknyelvben. Több beállítási verziót is kipróbáltak Gáborék, de nem sikerült túljutni a problémán, ezt pedig a kanyarsebesség bánja.

Talmácsi Gábor: „Voltak ma gondok. El?ször a kisorsolt blokk nem m?ködött megfelel?en, ezt nagy nehezen megoldották a Hondások. Utána a motor eleje kezdett el a kanyarok közben pattogni, így csak lassabban tudom a kanyarokat bevenni. Holnap azon leszünk, hogy megoldást találjunk erre a problémára, mert csak így tudunk továbblépni. Rengeteg munka vár még ránk, hogy minden rendben legyen a szezonnyitóra.”

A csapat olasz versenyz?je, Andrea Iannone is hasonló cip?ben járt, mint Talmácsi. Az ? leggyorsabb köre 1:39,999 volt, ami a harmincegyedik helyet jelentette számára a nap végén.

A 125-ös géposztályban Marc Márquez (Red Bull Ajo Motorsport) és Efrén Vazquez (Bainet Derbi) vitte a prímet, 1:40,280-es és 1:40,674-es idejükkel mondhatni leiskolázták a mez?ny többi részét, akik közül senkinek sem sikerült bemenni 1:41 alá . A Top8-ban Terol, Smith, Espargaro, Cortese, Moncayo és Rabat.

Holnap zárónap…

ugrás fel