EST. 2002

Valencia, 3. nap: Talma már nem javít, végül 17.

A második valenciai IRTA teszt utolsó napjára leesett az es?. A sz?nni nem akaró felh?szakadás miatt úgy t?nt nem lesz mozgás a pályán a zárónapon, sokan fel sem húzták a box ajtaját, a legjobb id?eredmények maradtak a keddiek.

Alig húszan döntöttek úgy, hogy egyáltalán kilesnek az délel?tt még vizes, majd folyamatosan száradó pályára, hiszen ilyen állapotban nem használható annyira, túl sokat nyálkás aszfalton már nem lehet kiokoskodni.

Délutánra nagyjából felszáradt.

Kivéve, ha még soha nem voltál kint vízen, mint ahogy Talma sem a Speed Up motorral, rótta is a köröket becsülettel. A délel?tti hét darab „vízipólós” közül, akik kint voltak, Gábor a második id?t futotta (1:53,156), az el?tte szerepl? név nem nagy meglepetés: Anthony West 1:51,543-at ment az MZ által fejlesztett Moto2-vel (igen, az az MZ!)

A három nap összesített eredményei alapján az összejövetel leggyorsabbja maradt a tavalyi nyolcadliteres világbajnok, Julian Simón (1:37,156) a Mapfre Aspar csapat RSV-jével, t?le negyed másodpercre Kenny Noyes, az espano-amerikai, mögöttük pedig még négy versenyz? 1:38-on belül: 3. Toni Elias (1:37,530), 4. Claudio Corti (1:37,579), 5. Juki Takahasi (1:37,635), 6. Alex De Angelis (1:37,668). Csak egy megjegyzés: a valenciai pálya 250-es körrekordja 1:35,659 (Mika Kallio, 2007, KTM).

Gábor 98-szor ért körbe a Ricaro Tormón összesen a három nap alatt, ezzel harmadik a megtett körök számát tekintve, de hátulról. Nála csak Alex Debon (76 kör – 1:38,977) és a gresinis orosz Vladimir Ivanov (80 kör – 1:38,040) ment körbe kevesebbszer. Ivanov ideje egyébként a hetedik helyre volt jó: az els? nap délel?ttjén futotta, a másodikon javítani már nem tudott, tegnap pedig már nem is ült motorra.

A képen: Talmácsi Gábor, #2 Speed Up Moto2. Ami nem látszik: az els? villa chattering.

A teszt utolsó hatvan perces id?mér? etapján Gábor és a csapat kvalifikáció szimulációt tartottak: odafigyeltek a legapróbb dolgokra is, és úgy építette fel a tréninget, mintha egy id?mér? edzést teljesítenének a világbajnokság egyik futama el?tt. Talma egész nap kellemes körid?ket motorozott, folyamatosan javult a hétf?i és keddinél koszosabb aszfalton – de az els? futóm? kanyar közben még mindig pattog…

Világbajnokunk így is a negyedik helyen zárta a harmadik valenciai napot egy 1:38,716-es id?vel. „Ezzel a három napos teszttel megkezdtünk egy hosszú munkafolyamatot, melynek során össze kell csiszolódnom a motorral, hogy az élbolyban csatázhassak majd a világbajnokságon.” – mondta Talma a nap végén. „Sok információt gy?jtöttünk a motorról, a rögzített adatokat a mérnökök hosszú órákon át elemzik majd. Mindent összevetve szerintem jól sikerült az els? találkozásom az új Moto2-es motorral.”

Egyel?re ennyi volt…

És hogy izgalmas lesz-e ez a „Moto2-izé”? Ha err?l a tesztr?l lehet bármiféle konzekvenciát levonni, akkor azt kell mondjuk, hogy nagyon. A körid?k legalábbis ezt sugallják. Az els? tíz versenyz? egy másodpercen belül, kett? szekundum elteltével pedig már huszonnyolcadikuk szelné át a képzeletbeli célvonalat. Összesen 34 versenyz? vett részt az IRTA teszten Moto2-vel, az els? és az utolsó között kevesebb, mint 3,5 mp volt a különbség.

A MotoGP hivatalos id?eredményeit megtalálod itt.

ugrás fel