Az els? igazi közös pályateszten a 800 köbcentis MotoGP-k nagyjából ugyanazt a teljesítményt nyújtják, mint a 990-esek. A leggyorsabb Rossi, de remekül köröznek a Ducatik is a Ricardo Tormón. El?ször jön ki a Bridgestone gumikkal szerelt Gresini Honda, és aszfalton a 250-esek, köztük Kallio, Lüthi, Bautista, Nieto és… Tóth.
Vasárnap délután véget ért a világbajnokság, Rossi technikai ko-val elbukta az utolsó futamot és vele együtt a sorozatot. A színfalak mögött semmi különleges nem történt, a f?szerepl?k szépen elvonultak pihenni, készülni arra, ami jön. Hétf?n valóságos sajtónap volt Valenciában: a pályán az újságírók amortizálhatták mindazt, ami a 990-es motorokból megmaradt, bemutatták a Honda RC212V-t, majd a rákövetkez? napon kiderült, hogy John Hopkins jobban autózik, mint ahogy Vitantonio Liuzzi motorozik. Szerdán pedig már 2007-et írtak a hispán ringen: a pilóták, lehet?ségeikhez képest a legjobb formájukat hozták a 800-as versenygépek össztesztjére.
A Honda egy századnyi mérnököt röpített Valenciába a 212-es igazi bemutatkozása alkalmából, Repsol-színekben virított a környék. Magáról a motorról többeknek az az er?s gyanúja, hogy blokk-szerkezetileg nem, vagy csak alig-alig tér el az idei 211-ét?l, vagyis nem egy nagyon sz?k V elrendezéssel állunk szemben, inkább egy 76,5° körüli hengerszöget valószín?sítenek hozzáért?k. A régi motorról viszont semmi nem maradt rajta, mindent, még a lábtartókat is újonnan tervezték rá a robotzsarus designt mutató Hondára.
Jó, jó, de hogyan mennek? Nos: gyorsan. Már az els? pillanattól majdnem annyira sebesen, mint a versenyen a 990-esek. És ugyanez érvényes a Ducatikra, melyeknek vonalait már korábban megcsodálhattuk, de most megint. Szóval a teljesítménycsökkenés úgy t?nik – mese. Legalábbis Valenciában semmi nem érezhet? a beharangozott jelenségb?l. A Yamaha egyedül Rossit küldte a pástra, aki viszont a leggyorsabb kört írta föl a táblára. Debütált a Gresini csapat a Bridgestone-okkal, Elias nyilatkozata szerint remekül érezte a motort, ‘nem lesz ezzel semmi baj’. És akciózott a nagy visszatér? Alex Barros a Pramac D’Antin együttes Ducatijával. A brazil majd’ kicsattant az örömt?l: ‘A Ducati nagyon rendben van. Könnyen irányítható, nem kell megszakadni, anélkül is gyors. Boldog vagyok, hogy újból itt lehetek.’
Pályán az Ilmor, de nem McCoy-jal, hanem a szintén nem mai gyerek Jeremy McWilliams-szel, de Ilien motorjára Andrew Pitt (ex Yamaha SBK, ex Kawasaki MotoGP) is fölült. Az egész projekt és az érintett pilóták sorsa egyt?l egyig bizonytalan.
Az id?eredmények arról árulkodnak, hogy a Honda, a Ducati, a Yamaha, de a Suzuki is megfelel? szinten állnak, ha el is maradnak az ‘ezresekt?l’, csak nagyon kevéssel. A vasárnapi versenyen a leggyorsabbak 1’32 és 1’33 között köröztek… végsebességben érezhet? csupán a visszaesés, a Ducati GP6 307 km/óra helyett ‘csak’ 299-et produkált (a Yamaha 294-et, a Honda 292-t, a Suzuki 290-et, az Ilmor 285-öt), ami a hosszú egyenesekkel bíró pályákon a körid?kön is megérz?dhet majd.
A 250-esek mez?nyében a nagy szenzációt a 125-b?l érkezett új jövevények bemutatkozása jelentette: a világbajnok Bautista egyel?re óvatosra vette a figurát, ennek ellenére egyszer elhagyta a pályát. Kallio a KTM-mel azonnal gyors tudott lenni, közelített Poggiali futam közben mért köreihez. Lüthi az Apriliát tesztelte els? ízben, Dovizioso pedig egy új vázat próbált ki. A negyed literes Aprilián Tóth Imre t?nt föl, hogy megszerezze els? tapasztalatát. A turnust egyébként Alex De Angelis nyerte, ha az id?ket vesszük: jó szele van a San Marinóinak, hiszen vasárnap megszerezte els? futamgy?zelmét, majd hétf?n szerz?dést hosszabbított jelenlegi csapatával. Három tizeddel maradt el Alex körét?l a GP-n balszerencsés H. Aoyama a KTM-mel.
MotoGp 990 Rossi (Yamaha 1000) 1’32.7 MotoGp 800 Rossi (Yamaha 800) 1’33.00 250kcm De Angelis (Aprilia) 1’35.6
|
Legutóbbi hozzászólások