EST. 2002

Valencia: a 800-asok úgy mennek, mint a 990-esek

Az els? igazi közös pályateszten a 800 köbcentis MotoGP-k nagyjából ugyanazt a teljesítményt nyújtják, mint a 990-esek. A leggyorsabb Rossi, de remekül köröznek a Ducatik is a Ricardo Tormón. El?ször jön ki a Bridgestone gumikkal szerelt Gresini Honda, és aszfalton a 250-esek, köztük Kallio, Lüthi, Bautista, Nieto és… Tóth.

Vasárnap délután véget ért a világbajnokság, Rossi technikai ko-val elbukta az utolsó futamot és vele együtt a sorozatot. A színfalak mögött semmi különleges nem történt, a f?szerepl?k szépen elvonultak pihenni, készülni arra, ami jön. Hétf?n valóságos sajtónap volt Valenciában: a pályán az újságírók amortizálhatták mindazt, ami a 990-es motorokból megmaradt, bemutatták a Honda RC212V-t, majd a rákövetkez? napon kiderült, hogy John Hopkins jobban autózik, mint ahogy Vitantonio Liuzzi motorozik. Szerdán pedig már 2007-et írtak a hispán ringen: a pilóták, lehet?ségeikhez képest a legjobb formájukat hozták a 800-as versenygépek össztesztjére.

A Honda egy századnyi mérnököt röpített Valenciába a 212-es igazi bemutatkozása alkalmából, Repsol-színekben virított a környék. Magáról a motorról többeknek az az er?s gyanúja, hogy blokk-szerkezetileg nem, vagy csak alig-alig tér el az idei 211-ét?l, vagyis nem egy nagyon sz?k V elrendezéssel állunk szemben, inkább egy 76,5° körüli hengerszöget valószín?sítenek hozzáért?k. A régi motorról viszont semmi nem maradt rajta, mindent, még a lábtartókat is újonnan tervezték rá a robotzsarus designt mutató Hondára.

Jó, jó, de hogyan mennek? Nos: gyorsan. Már az els? pillanattól majdnem annyira sebesen, mint a versenyen a 990-esek. És ugyanez érvényes a Ducatikra, melyeknek vonalait már korábban megcsodálhattuk, de most megint. Szóval a teljesítménycsökkenés úgy t?nik – mese. Legalábbis Valenciában semmi nem érezhet? a beharangozott jelenségb?l. A Yamaha egyedül Rossit küldte a pástra, aki viszont a leggyorsabb kört írta föl a táblára. Debütált a Gresini csapat a Bridgestone-okkal, Elias nyilatkozata szerint remekül érezte a motort, ‘nem lesz ezzel semmi baj’. És akciózott a nagy visszatér? Alex Barros a Pramac D’Antin együttes Ducatijával. A brazil majd’ kicsattant az örömt?l: ‘A Ducati nagyon rendben van. Könnyen irányítható, nem kell megszakadni, anélkül is gyors. Boldog vagyok, hogy újból itt lehetek.’

Pályán az Ilmor, de nem McCoy-jal, hanem a szintén nem mai gyerek Jeremy McWilliams-szel, de Ilien motorjára Andrew Pitt (ex Yamaha SBK, ex Kawasaki MotoGP) is fölült. Az egész projekt és az érintett pilóták sorsa egyt?l egyig bizonytalan.

Az id?eredmények arról árulkodnak, hogy a Honda, a Ducati, a Yamaha, de a Suzuki is megfelel? szinten állnak, ha el is maradnak az ‘ezresekt?l’, csak nagyon kevéssel. A vasárnapi versenyen a leggyorsabbak 1’32 és 1’33 között köröztek… végsebességben érezhet? csupán a visszaesés, a Ducati GP6 307 km/óra helyett ‘csak’ 299-et produkált (a Yamaha 294-et, a Honda 292-t, a Suzuki 290-et, az Ilmor 285-öt), ami a hosszú egyenesekkel bíró pályákon a körid?kön is megérz?dhet majd.

A 250-esek mez?nyében a nagy szenzációt a 125-b?l érkezett új jövevények bemutatkozása jelentette: a világbajnok Bautista egyel?re óvatosra vette a figurát, ennek ellenére egyszer elhagyta a pályát. Kallio a KTM-mel azonnal gyors tudott lenni, közelített Poggiali futam közben mért köreihez. Lüthi az Apriliát tesztelte els? ízben, Dovizioso pedig egy új vázat próbált ki. A negyed literes Aprilián Tóth Imre t?nt föl, hogy megszerezze els? tapasztalatát. A turnust egyébként Alex De Angelis nyerte, ha az id?ket vesszük: jó szele van a San Marinóinak, hiszen vasárnap megszerezte els? futamgy?zelmét, majd hétf?n szerz?dést hosszabbított jelenlegi csapatával. Három tizeddel maradt el Alex körét?l a GP-n balszerencsés H. Aoyama a KTM-mel.

MotoGp 990

Rossi (Yamaha 1000) 1’32.7
Elias (Honda 211) 1’32.73
Melandri (Honda 211) 1’32.90
Barros (Ducati D16) 1’33.64

MotoGp 800

Rossi (Yamaha 800) 1’33.00
Capirossi (Ducati) 1’33.11
Hopkins (Suzuki) 1’33.14
Vermeulen (Suzuki) 1’33.18
Pedrosa (Honda 212) 1’33.21
Stoner (Ducati) 1′ 33.41
Hayden (Honda 212) 1’33.66
McWilliams (Ilmor 800) 1’35.8
Pitt (Ilmor 800) 1’36.6

250kcm

De Angelis (Aprilia) 1’35.6
Aoyama (KTM) 1’35. 9
Kallio (KTM) 1’36.6
Debon (Aprilia) 1’36.9
Dovizioso (Honda) 1’37.0
Luthi (Aprilia) 1’37.3
Bautista (Aprilia) 1’37.4
Nieto (Honda) 1’38.4
Toth (Aprilia) 1’39.7

ugrás fel