EST. 2002

Valencia: Kallio gy?z Talmácsi el?tt, Lüthi világbajnok

Mika Kallio, Talmácsi Gábor, Mattia Pasini – ez a 125 köbcentisek utolsó idei futamának végeredménye. A pontversenyben Valencia el?tt 23 pontos el?nnyel állt Thomas Lüthi biztosan elért a célig – kilencedik helye elég a világbajnoki címhez. Ez Svájc harmadik titulusa a sportágban.

Lüthi 23 pontos el?nye 5 pontosra olvadt a végére, miután Kallio gy?zött, ? pedig kilencedik lett. Itt óhatatlanul is gondolnunk kell a losaili repül? befutóra, ahol Talma megverte a finnt, azzal a man?verrel örömet szerezve a magyar szurkolóknak, egyben új fejezetet is nyitva a bajnokságban. Persze minden máshogyan lett volna, ha Lüthi és az északi közt kisebb a különbség Valencia el?tt: a svájci sem tagozódott volna be és nem elégszik meg a kilencedik pozícióval. Ezzel legyünk is túl az öt pontos dolgon, és adjuk át magunkat az ünnepnek. Mert ünnep ez a javából. Nem Pasininek, aki az utolsó kanyarban két helyezést vesztve (és Kallióval koccolva) dobogón zárt ugyan, de csak a KTM-duó mögött. Az olasz jöv?re visszavághat: tervezi is. Hogy milyen színekben, az még nyitott kérdés (legalábbis vasárnap délután kett?kor): a jelenlegi Totti Top Sport mellett az Aspar csapat is bejelentkezett. Lelkünk azért szárnyal, mint a sasmadár, mert újra magyar dobogónak örülhettünk, sikerült a szép búcsú 2005-t?l és csont nélkül megvan a vb-bronz Talmácsi Gábornak.

Talma beszámolója

A valenciai futam különösen sokat számított több pilótának is, hiszen az itt elért eredménye dönt? volt a végelszámolásban. Talmácsi Gábor is tisztában volt azzal, hogy mire kell figyelnie, nem d?lhet hátra, hiszen Pasini és Simoncelli is szeretné az összetettbeli 3. helyet.

A Warm Up-on jól ment a motor a versenybeállításokkal, így nyugodtabban várhatta a rajtot Talma. A 8. helyr?l vágott neki a 24 körös versenynek. Jó rajtot vett, és az élmez?nnyel sikerült ellépnie a mez?nyt?l. Végig nagyon okosan motorozott, semmiképp sem akart feleslegesen kockáztatni. Tudta, hogy egy elrontott féktáv mennyire sokba kerülhet számára.

Hol Gadea, hol Pasini vezetett, majd a spanyol túlságosan is bizonyítani szeretett volna a hazai közönségnek és vezet? helyr?l bukott. Ezt követ?en Pasini volt el?l, mögötte Kallio és Talma, ami ha ezt tekintettük volna végeredménynek, akkor is meg lett volna az összetettbeli dobogó, így Talma nem kockáztatott és egy okos versenyzéssel – kihasználva az utolsó kanyarban kialakult csetepatét Pasini és Kallio között – megszerezte a 2. helyet, és ezzel a világbajnoki tabella 3 legjobbjaként zárta a 2005-ös szezont.

Talma nyilatkozata a verseny után:

‘Fantasztikus verseny volt, bejött a számításom, hogy a verseny beállításokra mentünk az edzések alatt, a motorom nagyon jó volt. Láttam, mi történik el?ttem, és éreztem, hogy Gadea bukni fog, mert túlságosan nagy tempót diktált. Ezt közvet?en nem akartam kockáztatni, és számítottam arra, hogy lesz még esemény az utolsó körben is. Kihasználtam, hogy Pasnini Kallióval volt elfoglalva és bejöttem 2-nak. Megszereztem életem legjobb eredményét az összetettben, 3. lettem. Iszonyatosan boldog vagyok! ‘

Az esések fesztiváljaként is bevonulhat a sportkönyvekbe a valenciai 125-ös futam: tizenhárom pilóta csúszott ki, köztük Poggiali, Sandi, az isztambuli gy?z? Di Meglio, Zanetti és Pesek kézenfogva, majd Faubel, aki a kategóriát elhagyó Simoncellivel ment együtt, de bukott Masbou és a spanyoloknak legfájóbb, hogy az edzésels? Sergio Gadea is, aki az élen motorozott, nagy el?nnyel vezetett, de túl nagy iramot diktált. Nagyrészt a kieséseknek tudható be a futamot derekasan végigcsináló Tóth Imi 21. helye.

A 125 tehát bajnokot avatott, Lüthit hazájából félszáz újságíró és egy lelkes szurkolói csopor kísérte el. A helvét államközösségben ismét van ok motoros örömre. A KTM nagy er?nek adta tanújelét – többek közt a konstrukt?ri különverseny megnyerésével – de térdet kellett hajtania egy tehetséges, 19 éves pilóta, egy kiscsapat és egy privát motor el?tt.

Tóth Imi beszámolója

Iminek az Aprilia beállított egy teljesen más rugózást, mint amivel a fõszerelõ próbálkozott és a warm upon már látszott a különbség, hiszen a 19. volt.

A futamon hatalmas hátrányt jelentett, hogy olyan hátulról indult és bár a rajt jól sikerült, Pellinóval összeakadt és kiment az egyik kanyarban, így mindketten egybõl visszaestek. „Mindent beleadtam a rajtba, majd Pellinóval ‘könyököztünk’ egy kicsit, így többet estem vissza, mint amennyit elõztem a starttal. Sajnos ilyen hátulról indulva mindig hatalmas tolakodás van és a szerencsén is múlik, hogy ki tud elõrébb keveredni. A motorom elég gyenge volt, 13000-es fordulat után nem húzott semmit, az egyenesben mindenki kikerült, még Braillard is.

Féktávokon és a kanyarokban tudtam csak jönni rájuk, meg a végén kockáztatva, amikor már mindenkinek elfogyott a gumija. Az utolsó 3 körben így a boly élére álltam ugyan, de így is csak 21. lettem. Ez után a futam után inkább a jövõ évemre koncentrálok, ami sokkal profibb lesz, mint az idei volt. Gratulálok Talmának a mostani 2. és az összesített eredményéhez, szép munka volt!”

Az egész Team Toth Hungary gratulál Talmának!!!

Judit – Team Toth Hungary

125cc Valenciai Nagydíj, végeredmény

1. KTM Mika KALLIO FIN 40’26.640
2. KTM Gabor TALMACSI HUN 40’26.877
3. APRILIA Mattia PASINI ITA 40’27.007
4. APRILIA Hector FAUBEL SPA 40’39.041
5. APRILIA Marco SIMONCELLI ITA 40’43.649
6. HONDA Tomoyoshi KOYAMA JPN 40’47.275
7. HONDA Fabrizio LAI ITA 40’47.310
8. KTM Julian SIMON SPA 40’47.449
9. HONDA Thomas LUTHI SWI 40’50.157
10. DERBI Pablo NIETO SPA 40’59.445
11. HONDA Aleix ESPARGARO SPA 41’02.570
12. HONDA Alvaro BAUTISTA SPA 41’02.655
13. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 41’10.076
14. APRILIA Joan OLIVE SPA 41’14.291
15. APRILIA Andrea IANNONE ITA 41’16.027
16. DERBI Nicolas TEROL SPA 41’19.827
17. APRILIA Jordi CARCHANO SPA 41’24.616
18. DERBI Enrique JEREZ SPA 41’27.500
19. HONDA Manuel HERNANDEZ SPA 41’27.695
20. APRILIA Mateo TUNEZ SPA 41’32.916
21. APRILIA Imre TOTH HUN 41’33.555
22. MALAGUTI Gioele PELLINO ITA 41’35.119
23. APRILIA Vincent BRAILLARD SWI 41’39.929
24. HONDA Esteve RABAT SPA 41’49.322
25. APRILIA Julian MIRALLES SPA 41’49.814
26. HONDA Sascha HOMMEL GER 42’06.372
Kiestek
HONDA Alexis MASBOU FRA 37’36.758
APRILIA Sergio GADEA SPA 30’18.503
Sandro CORTESE
GER 29’04.723
MALAGUTI Jules CLUZEL FRA 29’17.149
GILERA Manuel POGGIALI RSM 27’22.838
APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 23’59.557
DERBI Lukas PESEK CZE 23’59.618
APRILIA Daniel SAEZ SPA 24’36.017
APRILIA Karel ABRAHAM CZE 17’30.993
HONDA Federico SANDI ITA 10’30.966
HONDA Mike DI MEGLIO FRA 8’33.818

Az els? körben kiestek
APRILIA Dario GIUSEPPETTI GER
HONDA David BONACHE SPA

ugrás fel