Befejez?dtek a valenciai tesztek Valenciában, Jorge Lorenzo bizonyult a leggyorsabbnak 1’31’939-es id?eredménnyel, ami remek kis kör, bár még mindig messze van a 2006 óta álló Rossi-féle, ezres motorral elért 1’31’002-es pályacsúcstól.
Por Fuera nem keveset dolgozott az új vázon, összesen hatvankét kört tett meg, de a többiek sem tétlenkedtek, sokat motorozott mindenki. Még az ilyenkor szokásosan be-belustuló Rossi is ötvenötször ment körbe a Ricardo Tormón. A Bridgestone egy új keveréket bocsátott a csapatok rendelkezésére, ami nagyban különbözik az eddig használt termékekt?l. Casey Stoner elégedetten nyilatkozott, igen tetszettek neki az új abroncsok. A Ducati ausztrálja lett a napi második, 1’32’195-öt írt a táblára, azaz mintegy két és fél tizedet kapott Lorenzótól.
Rossi a harmadik, aki akárcsak a csapattárs, a régi és az új váz összehasonlító tesztjét végezte az M1-en. A yamahások, ideértve a Tech 3-féle legénységet is, szerdán már nem gurulnak pályára, amit ki kellett, azt kipróbálták, most mindenki megy szépen a dolgára. Ben Spies, a hangvillások üdvöskéje bravúros id?kkel vétette észre magát, nagyjából fél másodpercnyire zárt az els?t?l – a versenyhétvégén és a teszten elért eredmények azt mutatják tehát, hogy a Superbike regnáló világbajnoka meg tud ragadni a mez?ny legelején, azaz komolyan számolni kell majd vele.
Haydennek tetszik az új Ducati-blokk, az amerikai ötödik az összetettben. Mögötte a vasárnapi gy?z?, Pedrosa, hetedik De Puniet, nyolcadik Kallio. Sajnálatos módon Nicky tesztje id? el?tt véget ért, a 69-es rajtszámú Desmo valamivel öt óra el?tt némult el a hajtáslánc szakadása miatt. Capirossi hiába javult jó egy másodpercet, továbbra sincs világver? formában: kilencedik éppen a Gresini-Hondával köröz? Melandrit megel?zve.
Dovi sem ragyog, Espargaro mögött a tizenkettedik csupán a második számú gyári Hondával. A teljes képhez hozzátartozik, hogy az olasz valamivel ebéd el?tt esett, kil?tte a motor a nyeregb?l, nem mindennap látható highside volt. Sérülése ellenére Dovi aszfaltra merészkedik szerdán is. A 250-b?l érkez?k közül a legjobb Barbera az Aspar-féle Ducatival, a 13. helyen. Aztán Simoncelli, Bautista és Aoyama, így, sorrendben. A transzponderrel ellátott Moto2-esek közül Simeon mért 1’37’729-et a Moriwaki-Gresini nyergében.
A nap híre, hogy a Scot-Honda csapata biztosan nem indul jöv?re a MotoGP-ben. Az idén Yuki Takahashit, majd a mi Talmácsi Gáborunkat foglalkoztató olasz alakulat ‘közel állt a megegyezéshez’ Alex De Angelisszel, akit anyagilag San Marino Köztársasága is támogatott volna, ám a HRC lehetetlen küldetésnek ítélte meg a motor kiállítását. Cirano Mularoni csapatf?nök tehát egyfel?l örülhet a 250-es vb-címnek, másfel?l azonban szomorkodhat, hiszen a királykategóriában már nem lesz jelen 2010-t?l. ‘Nagy csalódás ez számunkra, hogy nem fizet?dik ki a MotoGP-be fektetett sok munka. De így minden er?nkkel a Moto2-re koncentrálhatunk’ – mondta a szakember. Paddock-pletykák szerint a vétó oka egyedül a pénz, és a Scot meg a Honda nemhogy a 2010-es büdzsér?l nem tudott megegyezni, az idei számvetésben is akadnak elvarratlan szálak. De Angelis pályája vagy a Moto2-ben folytatódhat, de elképzelhet?, hogy az Aprilia Superbike-együtteséhez igazol.
Legutóbbi hozzászólások