EST. 2002

Valencia, MotoGP: Stoner rajt-cél

Lemotorozták az utolsó etapot is, böcsülettel, nem vitás. Eld?lni valóból nem volt sok, a konstrukt?rök között volt még némi vita, hogy a Ducati vagy a Honda lesz-e a második, hát így a Ducati lett. Stoner hibátlanul, gyönyör?en vitte végig az egész futamot, komolyan, le a kalappal el?tte, f?leg úgy, hogy pár napon belül meg kell m?teni a kezét. Nem sokat nyavalygott a srác. Pedrosa szintén hozta a standard szintet, amit elvárnak t?le – ha Rossi nem a negyedik sorból megy, és közelharcban kellett volna eldönteniük a dobogó további helyeinek sorsát, nem biztos, hogy most Danihoz menne a húsz. De nincs ha: Valentinóék elkottázták a tegnapot, ma meg a rajtot, a #2-es meg konstans módon tudta ugyanazokat a rundókat rajzolni, mint az olasz rivális.

A többiek is motoroztak, egymástól távol, szétszakadva. Hayden tegnapi harci kedve elt?nt mára, vagy a beállítások felejt?dtek el a mai napra, vagy épp csak a többiek tudtak még többet rávarázsolni a spanyol flaszterre… mindenesetre úgy gondoltuk, hogy nagyobbat fog ma villantani Nicky. Dovizioso teljesítménye meggy?z?, senki nem vitatja, hogy jár neki a gyári technika. Melandrinak volt egy t?rhet? versenye, illetve lett volna, ha nem szúrja el az utolsó kört – odáig viszont egész jól ment, talán többet el?zött, mint egész évben, így ha bár pontilag nem is, de fílingben mindenképp szépen zárta élete legsetétebb szezonját. A Kawasaki sehol nincs – ismét -, a Suzuki dettó. Lorenzo szívvel-lélekkel küzdi fel magát eggyel rosszabb pozícióba, mint ahonnan rajtolt.

A rend kedvéért azért leírjuk, hogy mi is történt. Stoner remekül jön el, de Pedrosa még jobban – el?nye viszont csak két kanyarig tart, ahol Casey visszaveszi a stafétát. ?k nem is cserélnek többször helyet: az #1-es Ducati, ha századokkal is, de kurtábban futja körbe a Ricardo Tormót minden egyes alkalommal, mint a #2-es Honda, így itt nincs mit tenni. Az egyik menekül, a másik üldözi, a távolság meg n?. Rossi magához képest egész szépen jön el a rácsról, Hopkins akasztja meg egy kicsit, amikor bejön elé – ett?l a pillanattól kezdve azonban megindul a Dottore-féle henger: Hopkins, Capirossi, Dovizioso, Edwards, Hayden a skalpok sorrendje, és a #46-os máris ott van a harmadik helyen. Az izgalmi faktor megint csak a stopper: Dani vagy Vale üt kisebbet bele? Bár körökön keresztül nem n? a kettejük közötti distancia, a verseny vége felé egyértelm?vé válik, hogy ez a fajta macska-egér harc nem fog vezetni sehova – így Rossi kienged. Mögöttük villanások vannak, a táv els? felében f?leg, de semmi olyan, amin fel lehetne szisszenni. Melandri menetelését már említettük, Lorenzo katasztrofális rajtja után egészen a kockás zászlóig csatározik a jobb pozíciókért. A Kawasakik, és az Összes-Ducati-kivéve-az-#1-est a szokásos gyarmatosított helyeiken finiselnek – az utolsókon. Randy de Puniet korai pályaelhagyása miatt végez ott, ahol, Vermeulen szereplése rejtély. Ennyi volt, köszönjük a figyelmet. A hivatalos adásnak ezennel vége.

MotoGP, verseny végeredmény

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 46: 46.114
2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (B) 46: 49.504
3. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 46: 58.308
4. Andrea Dovizioso ITA JiR Team Scot MotoGP (M) 47: 10.273
5. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 47: 12.346
6. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha (M) 47: 18.323
7. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 47: 20.685
8. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 47: 21.775
9. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 47: 24.342
10. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 47: 33.697
11. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha (M) 47: 38.221
12. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 47: 38.464
13. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 47: 38.947
14. John Hopkins USA Kawasaki Racing Team (B) 47: 39.341
15. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 47: 39.525
16. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 47: 54.501
17. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 47: 57.295
18. Toni Elias SPA Alice Team (B) 48: 23.169

ugrás fel