EST. 2002

Valencia: Rossi, Bautista és Aoyama pole-ban

A tétre men? pole-edzéssel ténylegesen megkezd?dött a végs? ütközet. Nicky Hayden esélyessége okán a tengerentúlról a megszokottnál több tévécsatorna, tudósító és celeb van jelen Valenciában. A Kölyök teszi a dolgát, de olyan ellenfelekkel kell szembenéznie, mint Valentino Rossi és a Ducati ármádiája. A Doktor a turnus végén olyan kifacsart arccal tért pihen?re, mint aki minden lehetséges erejét beleadta, még talán annál is többet. Eredmény: egy fantasztikus pole pozíció, 1’31’002-es legjobb körrel, tökéletes motorozással. Jobban nem is kezd?dhetne számára, de a java még hátravan.

A második rajtkocka egy földönkívülié: a Superbike nev? bolygóról érkez? Troy Bayliss frissen avatott bajnokként érkezett Spanyolországba, amolyan levezet? motorozásra a sérült Sete Gibernau helyére. A Ricardo Tormót remekül ismer? ausztrál fenomén két tizeddel maradt le Rossitól, ám nyugodtan mondhatjuk, övé a ‘Superpole’. Két éve már, hogy átadta a(z akkor még michelines) Desmosedicit Carlos Checának, de úgy ment vele, mintha azóta is a Bridgestone-talpas Ducati MotoGP-vel járna-kelne. Jó teljesítménye és hathatós segítsége rengeteget jelenthet Loris Capirossinak, aki harmadik a rajtrácson, és szeretne harmadik lenni a bajnokságban is. Nagyszer? fegyver a vörös motor.

A második sort is egy bridgestone-os gép nyitja, a Kawasaki, nyergében Shinya Nakanóval, aki utoljára száll harcba vasárnap a zöldek színeiben. Lehet, hogy kár elengedni a japánt? Egy felépítésre váró motorral, De Puniet-vel és Jacque-kal indulnak neki 2007-nek a kawások. Az ötödik id? Haydené, aki szívét-lelkét odatette a pályára: ennyire futotta, nem jött össze a h?n áhított els? sor. Rossi el?tte, és a két Ducatin sem lesz könny? átpasszíroznia magát. Pedrosa a hatodik. Puskagolyóként kell kil?niük, ha nem akarják bottal ütni Rossi nyomát.

A harmadik vonalban Stoner, aki a reggeli szabadedzést kihagyta, a vállizma sajgott. Mell?le a két Suzuki rajtol, Vermeulen, Hopkins a sorrend, majd jön Edwards Yamahája, aki onnan nemigen tud majd segíteni csapattársának. Marco Melandri formáján nagyon érz?dik az estorili sérülés: tizenkettedik csak, de bajban a csapattárs Elias és a KR-es Roberts is.

MotoGP, a rajtrács összetétele

1. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 1’31.002
2. DUCATI Troy BAYLISS AUS 1’31.210
3. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 1’31.307
4. KAWASAKI Shinya NAKANO JPN 1’31.341
5. HONDA Nicky HAYDEN USA 1’31.378
6. HONDA Dani PEDROSA SPA 1’31.385
7. HONDA Casey STONER AUS 1’31.470
8. SUZUKI Chris VERMEULEN AUS 1’31.606
9. SUZUKI John HOPKINS USA 1’31.663
10. YAMAHA Colin EDWARDS USA 1’31.711
11. KAWASAKI Randy DE PUNIET FRA 1’31.892
12. HONDA Marco MELANDRI ITA 1’32.062
13. HONDA Toni ELIAS SPA 1’32.144
14. KR211V Kenny ROBERTS JR USA 1’32.358
15. HONDA Makoto TAMADA JPN 1’32.467
16. YAMAHA Carlos CHECA SPA 1’32.747
17. DUCATI Alex HOFMANN GER 1’33.289
18. DUCATI Jose Luis CARDOSO SPA 1’33.755
19. YAMAHA James ELLISON GBR 1’33.953
20. ILMOR X3 Garry McCOY AUS 1’34.811

125

Kompletten az apriliásoké az els? sor Valenciában, úgy, hogy Alvaro Bautista sokadik idei pole-járól számolhatunk be: az MVA-különversenyben második Faubel 138, Gadea 230, Pasini 441 ezredet kapott ezúttal a világbajnoktól. Kallio a KTM-mel átvitt értelemben és valóságosan is a második sort nyitja, sokan várják kíváncsian, hogyan alakul Mika és Alvaro párharca jöv?re a 250-ben. Remekül ment a Campatella csapat privát Apriliáján Espargaro, a spanyol iskola újabb reménybeli bajnoka, többek között a bukást is jegyz? Peseket és Simont is maga mögé utasította. A KTM juniorcsapatát er?sít? Krummenacher egy tizenegyedik id?vel vétette észre magát, utánpótlásból tehát nincs hiány a kis kategóriában.

Tóth Imre számára maga volt a szerencsétlenség a szombati nap, motorjával bukott és a gép teljesen kiégett, így javításról szó sem lehetett, ezzel pedig a pontszerzés is szinte elérhetetlen távolba került. Talmácsi Gábor reménykelt?en kezdett a szabadedzésen, hatodik lett ott, aztán a Q2-n már nem tudott ismételni, így aztán el?rébb sem jöhetett a rajtrácson.

A rajtpozíciót figyelembe véve nem hozott változást a második edzésnap Talmácsi Gábor számára. A szabadedzésen hatodik volt 1.40.223 id?vel, míg az id?mér?n 1.40.397-tel maradt a 12. helyen. A tegnapi naphoz hasonlóan ma is Alvaro Bautista uralta a mez?nyt és új pályacsúccsal megszerezte a pole pozíciót.

Talma nyilatkozata:

Eléggé mérges vagyok magamra, mert elrontottam a gumiválasztást és ez megpecsételte az eredményemet. Az edzés elején kipróbáltam a keményebb versenygumit, amivel könnyedén 1.40.6-ot mentem. Aztán úgy gondoltam, hogy kimegyek egy puhább D-s gumiért, hogy legyen egy igazán jó köröm, amivel jó rajtpozícióba kerülök. De sajnos ez nem jött be, mert a gumi már az els? kör végén elkezdett csúszkálni. Viszont akkor már csak 6 perc volt hátra és attól féltem, hogy nem marad id?, ha visszarakatom a keményebb gumikat, így kint maradtam és próbáltam kihozni a motorból a maximumot.”

125, a rajtrács összetétele

1. A.BAUTISTA SPA 1’39.058
2. H.FAUBEL
SPA 1’39.288
3. S.GADEA
SPA 1’39.499
4. M.PASINI
ITA 1’39.667
5. M.KALLIO
FIN 1’39.698
6. P.ESPARGARO
SPA 1’39.756
7. L.PESEK
CZE 1’39.877
8. J.SIMON
SPA 1’39.949
9. S.CORTESE
GER 1’40.117
10. R.KRUMMENACHER
SWI 1’40.243
11. N.TEROL
SPA 1’40.318
12. G.TALMACSI
HUN 1’40.397
13. T.LUTHI
SWI 1’40.474
14. F.LAI
ITA 1’40.563
15. K.ABRAHAM
CZE 1’40.645
16. S.CORSI
ITA 16 1’40.706
17. E.RABAT
SPA 17 1’40.708
18. T.KOYAMA
JPN 1’40.728
19. P.NIETO
SPA 1’40.748
20. L.ZANETTI
ITA 1’40.818



31. I.TOTH
HUN 1’41.965

250

Hiroshi Aoyamáé és a KTM-é maradt a pole, szombaton sem adta alább a japán az els? helynél: nagyszer? kezdés után ragyogó folytatás. 341 ezreddel volt gyorsabb a narancsszín motor a második helyezettnél, aki nem más, mint Jorge Lorenzo. A spanyol ezzel nagy lépést tett a vb-cím felé. 13 pontos el?nye van, ellenfele, Dovizioso pedig csak a hetedik kockából rajtolhat a vasárnapi futamon. ‘Rendben vagyok, kár, hogy kicsúszott a kezemb?l a pole, de a KTM-ben több volt. Csak a vb-címet tartom szem el?tt, ha nem történik semmi baj, bajnokként hagyom el ezt a pályát a spanyol közönség nagy örömére.’

Harmadik Alex De Angelis, aki bizakodik, mondván, egészen szombatig tele voltak bajokkal, másfél mp-t kaptak körönként, ehhez képest jelent?s az el?relépés, ‘még ha nem is tökéletes minden’. Roberto Locatelli az els? sorba repítette a Team Toth-ot, jöv?re pedig gyári motort szeretne magának. ‘Menni szeretnék az élbollyal, de Lorenzót a világért sem bántanám. A világbajnokságért harcol egy márkabeli motorral.’

Simoncelli és Barbera is megel?zik Andrea Doviziosót, aki vastag hátránnyal zárta a Q2-t. Szinte reménytelen helyzetb?l várja a végjátékot az olasz: ‘nem szeretem ezt a pályát, és ezen nem tudok változtatni. Nincs kell? gyorsulása a motornak, de igazából nem is ez a baj.’. Hát így állunk a zárás el?tt.

250, a rajtrács összetétele

1. KTM Hiroshi AOYAMA JPN 1’35.109
2. APRILIA Jorge LORENZO SPA 1’35.450
3. APRILIA Alex DE ANGELIS RSM 1’35.539
4. APRILIA Roberto LOCATELLI ITA 1’35.765
5. GILERA Marco SIMONCELLI ITA 1’35.815
6. APRILIA Hector BARBERA SPA 1’35.867
7. HONDA Andrea DOVIZIOSO ITA 1’35.939
8. HONDA Shuhei AOYAMA JPN 1’36.033
9. HONDA David DE GEA SPA 1’36.134
10. APRILIA Alex DEBON SPA 1’36.239
11. KTM Manuel POGGIALI RSM 1’36.536
12. APRILIA Jakub SMRZ CZE 1’36.638
13. APRILIA Sylvain GUINTOLI FRA 1’36.894
14. APRILIA Anthony WEST AUS 1’36.918
15. HONDA Aleix ESPARGARO SPA 1’36.973
16. APRILIA Dirk HEIDOLF GER 1’37.363
17. APRILIA Alex BALDOLINI ITA 1’37.425
18. HONDA Fabricio PERREN ARG 1’37.492
19. APRILIA Alvaro MOLINA SPA 1’37.727
20. APRILIA Jules CLUZEL FRA 1’37.784
21. APRILIA Taro SEKIGUCHI JPN 1’37.998
22. HONDA Arturo TIZON SPA 1’38.210
23. APRILIA Jordi CARCHANO SPA 1’38.907
24. HONDA Alessandro BRANNETTI ITA 1’38.927
25. HONDA Chaz DAVIES GBR 1’38.927
26. APRILIA Andrea BALLERINI ITA 1’38.976
27. APRILIA Luca MORELLI ITA 1’39.464
28. APRILIA Alessio PALUMBO ITA 1’39.791
29. HONDA Santiago BARRAGAN SPA 1’40.701

Id?n túl
HONDA Dan LINFOOT GBR 1’41.931

ugrás fel