EST. 2002

Valencia szombaton

Megvan az els? rajtkocka Talmának a vasárnapi, mindent eldönt? világbajnoki futamra, miután a szombati Q2 utolsó negyedórájában frenetikusan motorozott, és egészen 1’39’029-ig, azaz Alvaro Bautista tavalyi (RSÁ-val futott) pályarekordja alá vitte köridejét. Gábor pole-ját nem nagyon fenyegette senki: Faubel 1’39’402-vel második, míg a harmadik helyet a harmadik asparos, Gadea biztosította be magának és a valenciai illet?ség? csapatnak. A délel?tti szabadedzést még Gadea nyerte, 88′-del megel?zve Talmácsit, a nagy ellenfél Hector ekkor ötödik lett. Biztató az eddigi teljesítmény, csupa els? és második hely – vasárnap bármelyik elég lesz, hogy vb-címet ünnepelhessünk. További beszámolók, nyilatkozatok és id?táblák rövidesen.

Közeledik a végs? összecsapás, és az eddigiek alapján okkal-joggal lehetünk optimisták. Egyrészt a vb-összetettben tíz ponttal vezet? Talmácsi kiegyensúlyozottan teljesít Valenciában, ahogy az egész évben, másrészt tud valamit, amit Faubel nem. Van benne valami, ami a spanyolban nincs. Fölösleges a frázisokat szaporítani, mert úgysem fogható meg ez a különbség szavakkal. De hogy lélektanilag nálunk a fór, az biztos. Gabesz els?ként javít pénteki idején, és egészen az 1’39 legaljára nyomja le a kört, és erre az óriási nyomástól láthatóan sokkal jobban szenved? spanyol nem tud válaszolni – 372 ezreddel kap ki. Micsoda meccs lesz. Egy valenciai Valenciában (a csapat is valenciai, de ezt most hagyjuk, Martinez próbálja legalább fenntartani a politikai korrektség látszatát, várja Gábort a boxnál, kezel a szerel?kkel, de a testbeszéd azért sokat elárul) szemben egy magyar sráccal, akit egyes források szerint kétszáz, mások szerint ezer szurkoló kísért el a hispán kiköt?városba.

‘Talmácsi Gábor minden t?le telhet?t megtett eddig a hétvégén, hogy valóra váltsa
önmaga és sok ezer magyar álmát, vágyát. Megszerezte a pole pozíciót, új
pályacsúcsot állított fel, pénteken és szombaton is maximális, állandó teljesítményt
nyújtott. Ennél többet egyel?re nem tehet. Azonban a java még hátravan. Holnap
11.00 órakor startol a mez?ny, idén utoljára, és 24 kör megtétele után kiderül, hogy
Talmácsi vagy Faubel, Faubel vagy Talmácsi lesz-e a végs? sorrend. Történjen azonban
bármi, egy dolog megkérd?jelezhetetlen: TALMÁCSI GÁBOR 2007-es évben nyújtott
teljesítménye egyedülálló, fantasztikus, zseniális!’ – írja spanyolországi beszámolójában a Faster.
‘Jól indult a reggeli h?vösebb edzés, Talmácsi második lett, majd az id?mér?n ismét
odatette magát. Sorozatban motorozta a jobbnál jobb körid?ket, majd pályacsúccsal
megszerezte az idei ötödik Tissot karórát, amivel a rajtels?séget díjazzák.
Az edzés végén a boxba visszatérve vastaps és fotósok sokasága várta a magyar motorost.’

Talmácsi Gábor nyilatkozata: „Én is és a motorom is készen állunk a holnapi versenyre. Remek munkát végeztünk ma,
amit köszönök a csapatnak, a beállítások a topon vannak. Végig azt csináltam a
géppel, amit csak akartam. Könnyedén jöttek a jó id?k és élveztem minden percét a
munkának. A fejemben már megvan a taktika a versenyre, készen állok az utolsó
csatára.”

Gadea harmadik jelent?snek tetsz?, 716 ezredes lemaradással úgy, hogy nem javít a Q1-es idején, majd Lukas Pesek, csak hogy ne lehessünk egészen nyugodtak, 763 ezred plusszal. A második sorban Pablo Nieto, Simone Corsi, aki váltóprobléma miatt vesztegette el a turnus els? félidejét. Aztán Mattia Pasini, aki lélekben talán már le is zárta életének 125-ös fejezetét, és a keddi, 250-es debütálására koncentrál. Azért csodálnánk, ha nem villantana vasárnap Mattia. Gy?rfi Alen ott lesz hazánk színeiben a rajtrácson, a 36. helyet szerezte meg, megel?zve az apriliás Lamborghinit.

Valencia: 125, szombat után

1. APRILIA Gabor TALMACSI HUN 1’39.029

2. APRILIA Hector FAUBEL SPA 1’39.402
3. APRILIA Sergio GADEA SPA 1’39.756
4. DERBI Lukas PESEK CZE 1’39.792
5. APRILIA Pablo NIETO SPA 1’39.877
6. DERBI Nicolas TEROL SPA 1’40.048
7. APRILIA Mattia PASINI ITA 1’40.059
8. APRILIA Simone CORSI ITA 1’40.198
9. APRILIA Pol ESPARGARO SPA 1’40.279
10. APRILIA Sandro CORTESE GER 1’40.287
11. HONDA Esteve RABAT SPA 1’40.488
12. HONDA Bradley SMITH GBR 1’40.528
13. APRILIA Joan OLIVE SPA 1’40.551
14. APRILIA Stefan BRADL GER 1’40.660
15. KTM Tomoyoshi KOYAMA JPN 1’40.743
16. DERBI Michael RANSEDER AUT 1’40.927
17. KTM Randy KRUMMENACHER SWI 1’40.951
18. APRILIA Stefano BIANCO ITA 1’41.161
19. HONDA Takaaki NAKAGAMI JPN 1’41.200
20. HONDA Mike DI MEGLIO FRA 1’41.222
21. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 1’41.291
22. APRILIA Dominique AEGERTER SWI 1’41.321
23. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 1’41.327
24. APRILIA Roberto TAMBURINI ITA 1’41.349
25. APRILIA Andrea IANNONE ITA 1’41.399
26. HONDA Alexis MASBOU FRA 1’41.441
27. KTM Stevie BONSEY USA 1’41.695
28. HONDA Danny WEBB GBR 1’41.843
29. DERBI Robert MURESAN ROU 1’42.171
30. APRILIA Ivan MAESTRO SPA 1’42.257
31. APRILIA Daniel SAEZ SPA 1’42.378
32. HONDA Joey LITJENS NED 1’42.420
33. APRILIA Pere TUTUSAUS SPA 1’42.567
34. HONDA Dino LOMBARDI ITA 1’43.235
35. APRILIA Simone GROTZKYJ ITA 1’43.342
36. APRILIA Alen GYORFI HUN 1’43.807

37. APRILIA Ferruccio LAMBORGHINI ITA 1’44.895

MotoGP

Ünnepi légkör sok napsütéssel, boldog emberekkel, szép lányokkal és egy szinte másodlagos jelent?ség? motorversennyel, ami azért mégiscsak amolyan kötelez? tartozék. A f? téma szombaton a gumiszabály, hiszen ezt tárgyalták – vagy tárgyalták volna – a döntéshozók. Volna, mert a konstrukt?rök között az egyetértés legcsekélyebb jele sem vehet? észre. Szóba kerül persze Rossi is, meg felvet?dik, hogy a Michelin engedélyére talán mégsem lenne szükség, hogy Bridgesone-gumit tesztelhessen jöv? hét kedden. És aztán jön a feketeleves… a Doki az id?mér? edzésen éppen ötödik mért körét teljesíti, mikor a célegyenes utáni kanyarban elveszíti uralmát az M1 felett és a küls? kordonnak ütközik nagyon csúnyán. Három kézcsontja bánja, meg egy edzés, meg egy verseny is tán (err?l még nincs hír, de megérzéseir?l hírhedett szerkeszt?ségi házinyestünk szerint meglep? lenne, ha visszamondaná az indulást), meg ugye ott van az a teszt is. A borzalmas évad a Mobil Klinika röngtensugarai alatt érhet véget a 46-osnak.

Dani Pedrosa zsinórban negyedik edzését nyeri meg, nagy id?t ment a kis spanyol hazai pályán. Casey Stoner egy hajszállal második, 86 ezred a distancia. Nicky Hayden, aki ruhájára a ‘last call’ (utolsó hívás) szófordulatot varratta utalva utolsó világbajnokként futandó versenyére, harmadik, azaz els? soros – +386′-tal. Vagyis a szokásos Ducati és gyári Honda-kombó el?l. Két Michelin és egy Bridgestone. A második sor ennél sokkal egzotikusabb, Randy De Puniet-vel és a Kawával, az FP-t nyer? Sylvain Guintoli dunlopos Yamahájával és – min? meglepetés – a csapattárs Makoto Tamadával. Zárójelben, mindhárman váltani készülnek 2008-ra, zárójel bezár. A harmadik vonalban leljük Hopkinst, Capirossit és Checát – a spanyol kihagyta a délel?tti szabadedzést, mivel er?s fejfájás gyötörte és vérében túlzottan magas volt a fehérvértestek aránya… délután már jobban volt, bár a kvalifikációs menet után a valenciai kórház felé vette útját. 850′-del lemaradva jön aztán Melandri, majd Vermeulen és Barros, aki a GP el?estéjén egy szolid bulizással mond búcsút a sorozatnak. Rossz ránézni a tabellára annak, aki gyári Yamaha-drukker: Edwards 15., Rossi 17.

Valencia: MotoGP, a rajtrács

1. HONDA Dani PEDROSA SPA 1’31.517
2. DUCATI Casey STONER AUS 1’31.603
3. HONDA Nicky HAYDEN USA 1’31.903
4. KAWASAKI Randy DE PUNIET FRA 1’31.963
5. YAMAHA Sylvain GUINTOLI FRA 1’32.074
6. YAMAHA Makoto TAMADA JPN 1’32.151
7. SUZUKI John HOPKINS USA 1’32.165
8. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 1’32.261
9. HONDA Carlos CHECA SPA 1’32.273
10. HONDA Marco MELANDRI ITA 1’32.367
11. SUZUKI Chris VERMEULEN AUS 1’32.617
12. DUCATI Alex BARROS BRA 1’32.714
13. HONDA Shinya NAKANO JPN 1’32.730
14. HONDA Toni ELIAS SPA 1’32.790
15. YAMAHA Colin EDWARDS USA 1’33.021
16. KAWASAKI Anthony WEST AUS 1’33.231
17. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 1’33.290
18. KR212V Kurtis ROBERTS USA 1’33.431
19. DUCATI Chaz DAVIES GBR 1’34.436

250

Négy különböz? motor az els? sorban a kett?ötveneseknél. Pole-ban Mika Kallio a KTM-mel, majd Jorge Lorenzo az RSW Apriliával, 167 ezredes hátrányban. Takahashi, aki jöv?re is Hondát vezet majd (egyedüliként a mez?nyben, na jó, Wilairottal együtt) a harmadik, majd Marco Simoncelli következik a Gilera LE nyergében. Élvezzük ki a 250 jelen valója nyújtotta utolsó pillanatokat, hiszen lehet, hogy ilyen diverzitással jó ideig nem találkozunk: 2008-ban sok Aprilia áll majd szemben két Hondával és három KTM-mel.

A második sor tömve van spanyolokkal, akik mind-mind szeretnének valami nagyot alakítani otthon. Sorrendben: Barbera, Team Tóth, ez jó. Bautista, Simon és Debon. Mindannyiukkal mint komoly bajnokesélyesekkel kell számolnunk jöv?re. A harmadik sorban De Angelis és Dovizioso, azonos id?eredménnyel, 819′-nyire a pole-tól. Az elég sok. Különös egyezés a két kategóriát váltó pilóta esete: kedden már mindketten RC212V-t tesztelhetnek. Tóth Imre 26. a Q2 után.

Valencia: 250, szombat után

1. KTM Mika KALLIO FIN 1’35.166
2. APRILIA Jorge LORENZO SPA 1’35.333
3. HONDA Yuki TAKAHASHI JPN 1’35.623
4. GILERA Marco SIMONCELLI ITA 1’35.712
5. APRILIA Hector BARBERA SPA 1’35.727
6. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 1’35.766
7. HONDA Julian SIMON SPA 1’35.958
8. APRILIA Alex DEBON SPA 1’35.962
9. APRILIA Alex DE ANGELIS RSM 1’35.985
10. HONDA Andrea DOVIZIOSO ITA 1’35.985
11. KTM Hiroshi AOYAMA JPN 1’36.077
12. APRILIA Aleix ESPARGARO SPA 1’36.318
13. GILERA Roberto LOCATELLI ITA 1’36.688
14. APRILIA Thomas LUTHI SWI 1’36.742
15. HONDA Shuhei AOYAMA JPN 251.2 15 1’36.753
16. APRILIA Fabrizio LAI ITA 1’37.580
17. APRILIA Jules CLUZEL FRA 1’37.680
18. APRILIA Dirk HEIDOLF GER 1’37.770
19. HONDA Ratthapark WILAIROT THA 1’37.792
20. APRILIA Alex BALDOLINI ITA 1’37.922
21. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 1’38.090
22. APRILIA Alvaro MOLINA SPA 1’38.683
23. APRILIA Efren VAZQUEZ SPA 1’38.790
24. APRILIA Federico SANDI ITA 1’38.904
25. HONDA Eugene LAVERTY IRL 1’38.919
26. APRILIA Imre TOTH HUN 1’39.080

27. APRILIA Taro SEKIGUCHI JPN 1’39.179
28. HONDA Santiago BARRAGAN SPA 1’40.739

ugrás fel