EST. 2002

Valencia, szombaton: Támad Talmácsi

MotoGP

Hát akkor nekivágtak még egyszer utoljára, se csodák, se világmegváltások nincsenek. Volt egy es?s tegnapi nap, ahol senki nem akart fölöslegesen törni a szezon végén, és volt egy izgalmas kis edzés, hasonlatosan a sepangi szombathoz. Ebb?l lett egy Casey Stoner pole, és egy HRC „csapattal” végz?d? els? sor, ami a csapat nevet csak idéz?jelben érdemli meg, de mindenesetre egymástól függetlenül is er?sek. Pedrosa el?adja a szokásost: az utolsó köréig gyakorlatilag semmit nem csinál, majd megy egy olyat, hogy h?, meg ha, és kis híján belecsíp Casey bomba körébe – ötvenhárom ezred híján, hogy egészen precízek legyünk. Hayden kicsit más tészta, az egyes szektorban szedi össze hátrányának dönt? többségét, azonban nem lesz könny? dolga annak, aki a Kentucky-kölköt akarja majd holnap attakolni: a Szépfiú valami elmebeteg módjára közlekedik Valenciában, többet keresztbe, mint egyenesen, olyat csúszik és korrigál a szó szerint lapjára ledöntött motorral, hogy már a követésbe is beleizzad az operat?r. Ezt a fiút szerz?dtették le jöv?re a mez?ny legmérgesebb motorjára? Mi lesz itt, te atyaég?

Csúfosan kap ki a Fiat-Yamaha. Mert mondhatnánk azt, hogy a 2008-as M1 visszaböfögte Ricardo Tormót, de nyilván nincs így, mert a priváttal közleked? Colin-James duó szépen mennek. Akkor mi a hiba? Lorenzo gy?zni jött, egyedi felölt?, Lorenzo-Land, és miegymás, az edzés oroszlán részében mégis az utolsó helyen van sok másodperces lemaradással. Hogy a végén bejön hetediknek, az el?zményeket tudva szinte csoda. Rossinak még nincs meg a megfelel? beállítás, ez szinte bizonyos. Nem csak a repül?körökben bizonytalan az olasz, de a szimulációs karikák sem az igaziak ez idáig. Pluszba, az utolsó gyors körben szélárnyékból el?zi meg Guintoli a célegyenesben, aztán tartja fel ?t – e nélkül lehet, hogy néhány tizeddel soványabb lenne az az id?, bár jelen esetben ez most mindegy is. Így megint lesznek el?zések legalább, ami nekünk jó. Nakanón csodálkozunk, nem kevésbé de Angelisen, aki olyan szépen ment például Mugellóban. Melandri szedi keretbe a tabellát: utolsó helyen megy azzal a Desmóval, ami ma megnyerte az edzést.

MotoGP, id?mér? id?eredményei

1. C. STONER AUS Ducati Marlboro Team 1’31.502
2. D. PEDROSA SPA Repsol Honda Team + 0.053
3. N. HAYDEN USA Repsol Honda Team + 0.201
4. C. EDWARDS USA Tech 3 Yamaha + 0.710
5. J. TOSELAND GBR Tech 3 Yamaha + 1.016
6. R. DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP + 1.070
7. J. LORENZO SPA Fiat Yamaha Team + 1.092
8. L. CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP + 1.112
9. A. DOVIZIOSO ITA JiR Team Scot MotoGP + 1.232
10. V. ROSSI ITA Fiat Yamaha Team + 1.460
11. T. ELIAS SPA Alice Team + 1.481
12. C. VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP + 1.515
13. S. GUINTOLI FRA Alice Team + 1.850
14. J. HOPKINS USA Kawasaki Racing Team + 2.179
15. S. NAKANO JPN San Carlo Honda Gresini + 2.265
16. A. DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini + 2.346
17. A. WEST AUS Kawasaki Racing Team + 2.377
18. M. MELANDRI ITA Ducati Marlboro Team + 2.672

125

Se kívánni, se elképzelni nem tudtunk ennél jobbat a QP2-re, már ami Talmát illeti. A pole pozícióból kezdeni a spanyol katlanban, ráadásul épp az egyik hazai kedvenc, Gadea el?l, úgy, hogy a legy?zend? ellenfelek mind mögötte vannak – pazar. Félelmetes magabiztossággal, hideg profizmussal tette meg a P1-et ér? kört a magyar, és tudva azt, hogy hat pontos el?nyt kell beosztani a jelenleg fél szekundumos hátrányt jegyz? Corsival szemben, nem szabad túlidegeskedni a holnapi napot. De mi az, hogy beosztani? Ha nyerni is lehet, f?leg a mai menés alapján, akkor nyerni kell. Gábor is nyilván így gondol a vasárnapra.

Bár Bradl nagyot villant a szezon második felében, miatta most kevésbé izgulunk – persze kellett ehhez az a múltkori technikai K.O.-ja, ami Talmácsival is kibabrált még a tavasz során, meg kell hozzá a mai 10-ik helye, ami nem rémiszt meg. Amúgy meg ott van mindenki, aki jól szokott menni: a Bradley gyerek, Terol, Iannone, meg persze di Meglio is, aki ha megleli a nyer? tempót, bárhonnan képes felkapaszkodni. Szinte biztos, hogy nagy gyilok lesz holnap, a Ricardo Tormón nem igazán lehet olyan szök?sdit játszani, mint a maláj ringen – na és persze az sem mindegy, hogy a lekörözések hogyan jönnek ki majdan: 40 versenyz?vel a pályán ilyenb?l is lesz részünk b?ven. „Nagyon boldog vagyok, mivel az utolsó 125-ös nagydíjamon sikerült pole pozíciót
szereznem. Az 1számú motorom tökéletesen muzsikált, élveztem az edzést. Bízom benne,
hogy a versenyre is kibírja az id? es? nélkül, és szép eredménnyel búcsúzom.” – mondta Gábor a szombati motorozás után.

125, QP2

1. G. TALMACSI HUN Bancaja Aspar Team 1’41.451
2. S. GADEA SPA Bancaja Aspar Team + 0.190
3. S. CORSI ITA Jack & Jones WRB + 0.500
4. N. TEROL SPA Jack & Jones WRB + 0.598
5. B. SMITH GBR Polaris World + 0.644
6. S. BONSEY USA Degraaf Grand Prix + 0.648
7. M. DI MEGLIO FRA Ajo Motorsport + 0.712
8. A. IANNONE ITA I.C. Team + 0.786
9. D. AEGERTER SWI Ajo Motorsport + 1.052
10. S. BRADL GER Grizzly Gas Kiefer Racing + 1.138
11. S. CORTESE GER Emmi – Caffe Latte + 1.185
12. E. RABAT SPA Repsol KTM 125cc + 1.203
13. D. WEBB GBR Degraaf Grand Prix + 1.457
14. J. OLIVE SPA Belson Derbi + 1.518
15. T. KOYAMA JPN Red Bull KTM 125 + 1.566
16. L. ZANETTI ITA ISPA KTM Aran + 1.586
17. S. REDDING GBR Blusens Aprilia Junior + 1.682
18. P. NIETO SPA Onde 2000 KTM + 1.907
19. R. DE ROSA ITA Onde 2000 KTM + 2.048
20. T. NAKAGAMI JPN I.C. Team + 2.255
21. R. KRUMMENACHER SWI Red Bull KTM 125 + 2.392
22. E. VAZQUEZ SPA Blusens Aprilia Junior + 2.567
23. A. MASBOU FRA Loncin Racing + 2.610
24. A. MARTIN SPA Bancaja Aspar Team + 2.742
25. J. CLUZEL FRA Loncin Racing + 2.781
26. L. SAVADORI ITA I.C. Team + 2.882
27. E. JEREZ SPA ISPA KTM Aran + 2.954
28. R. CARDUS SPA Andalucia Derbi + 3.079
29. J. MIRALLES SPA Bancaja Mir CEV + 3.334
30. P. ESPARGARO SPA Belson Derbi + 3.503
31. M. RAVAIOLI ITA Matteoni Racing + 3.681
32. R. LASSER GER Grizzly Gas Kiefer Racing + 3.780
33. D. SAEZ SPA Gaviota Prosolia Racing + 3.839
34. R. MURESAN ROU Grizzly Gas Kiefer Racing + 3.929
35. L. ROSSI FRA FFM Honda GP 125 + 4.044
36. P. TUTUSAUS SPA Alpo Atletico de Madrid + 4.323
37. J. FOLGER GER Red Bull KTM 125 + 4.525
38. H. VAN DEN BERG NED Degraaf Grand Prix + 4.647
39. B. CHESAUX SWI WTR San Marino Team + 5.298
40. C. TRABALON SPA Alpo Atletico de Madrid + 6.855

250

Ha már a VB megvan, jó lenne ezt is megnyerni. Ezt jár Sic fejében, de persze nem lesz könny? dolga. Debon csak azért nem happolja el?le a pólt, mert feltartják az utolsó körben; nem drasztikusan, de az egy százados hátrányt belemagyarázás nélkül könyvelheti el erre a számlára a spanyol. No meg persze, ha bár Simon most b? fél másodpercet kap, aligha fordulhat el?, hogy a versenyen nem húzza meg ?t az élboly, és ha már ? is tapad, akkor tapad majd Kallio is, és a többiek: nagy vonatozás lesz el?bb, gyanítjuk. Bautista is támadni fog, világosabb, mint a nap, hogy nem egy hatodik helyért jött haza.

Magyar szempontból kissé haloványabb a mai nap, mint amilyet szemünk szívesen látna. Tóth Imre a tegnapi es?s remeklések után ma csupán a 18-ik helyre volt jó, míg Gy?rfi Alen, akit?l sokat várt a hazai motorsport színe-java, a 24-ik helyre kvalifikálta magát. Gy?rfi nem mellesleg a Tóth csapat színeiben vágott neki a hétvégének, Imre motorja van alatta. Hajrá fiúk, hajrá!

250, QP2

1. M. SIMONCELLI ITA Metis Gilera 1’35.408
2. A. DEBON SPA Lotus Aprilia + 0.010
3. J. SIMON SPA Repsol KTM 250cc + 0.556
4. M. KALLIO FIN Red Bull KTM 250 + 0.786
5. H. AOYAMA JPN Red Bull KTM 250 + 0.859
6. A. BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team + 1.011
7. R. WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG + 1.160
8. R. LOCATELLI ITA Metis Gilera + 1.165
9. H. FAUBEL SPA Mapfre Aspar Team + 1.227
10. Y. TAKAHASHI JPN JiR Team Scot 250 + 1.246
11. T. LUTHI SWI Emmi – Caffe Latte + 1.424
12. A. ESPARGARO SPA Lotus Aprilia + 1.433
13. L. PESEK CZE Auto Kelly – CP + 1.484
14. M. PASINI ITA Polaris World + 1.639
15. F. LAI ITA Campetella Racing + 1.992
16. A. BALDOLINI ITA Matteoni Racing + 2.047
17. S. GROTZKYJ ITA Campetella Racing + 2.395
18. I. TOTH HUN Team Toth Aprilia + 2.837
19. F. SANDI ITA Zongshen AOS Racing + 3.184
20. K. ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing + 3.233
21. M. HERNANDEZ SPA Blusens Aprilia + 3.466
22. D. ARCAS SPA Blusens Aprilia + 3.774
23. D. PRADITA INA Yamaha Pertamina Indonesia + 5.185
24. A. GYORFI HUN Team Toth Aprilia + 5.667
25. T. WIRSING GER Racing Team Germany + 6.566

ugrás fel