Vannak, akiket kidobott az ágy hétf?n reggel – többek közt Andrea Dovizioso, vagy éppen Nicky Hayden, de említhetnénk Marco Melandrit is – , akik alig várták, hogy nyeregbe pattanhassanak. Új nyeregbe. Ami borzasztóan izgalmas dolog, felvillanyozza a sportolót. És vannak, akik kényelmesre vették a formát, mint Valentino Rossi, akinek délután kett? felé még színét sem látták a paddockban.
Aki bújt, aki nem: a 2009-es szezon megkezd?dött Valenciában, a szokásos ‘esemény utáni teszteléssel’: a tízórás nyitányon 16 pilóta indult neki, mindegyikük Bridgestone gumikkal, fejenként négy els?vel és négy hátsóval. Szigorúan. Két kemény, két lágy keverék.
Mindent egybevetve, a visszajelzések pozitívak (mondjuk ezt, miközben a Michelin szép csöndesen elbúcsúzott a gyorsasági vb cirkuszától…): az egygumis rendszer talpai kiegyensúlyozottan teljesítettek vagy tizenöt körön keresztül, aztán némi tapadásvesztés volt észrevezet?, mindenesetre ‘be lehet ezt osztani’, és ne feledjük, a körülmények most már minden résztvev? számára ugyanolyanok. A versenyz?k rendelkezésére bocsátott garnitúra mintegy nyolcvan kör biztonságos megtételére elegend?ek. Vagyis: aligha látunk majd sopánkodva, tétlenül ül? pilótákat majd a közeljöv? tesztnapjain, akik a fejüket vakarják, mert elfogyott az a kerek fekete valami, amit a felnire kell rakni.
Az ebédid? eljöttével Casey Stoner neve volt a tábla legtetején, aki Pedrosával karöltve egyedüliként törte át az 1’33-as falat – egyébként ez is maradt a napi összesített végeredmény )kés?bb Rossi csatlakozott az 1’32-esek klubjához). Mögöttük délután kett?kor Capirossi és De Angelis álltak, utóbbi a gyári RC212V-vel ment nagyszer?en, azzal, ami fölött eddig Nakano diszponált.
A napi végeredmény alant olvasható: Stoner körét senki sem tudta ?berelni, b? két tizeddel övé a napi els?ség Pedrosa el?tt. Jók a Suzukik, motiváltak a srácok – a csapatváltók közül a zöldbe vedlett Melandri napi tizedik, a csillagos-sávos Ducatival men? Hayden éppen 1’34-en belül. Dolgozik Gibernau is. És Talma úgyszintén: 57 kört teljesített a délutáni zárásig, 1’38’472 alatt a leggyorsabbat.
‘Nagyon vártam már ezt a pillanatot, jó érzés volt kigurulni a boxból már egy 250-es géppel. Nagyon sok munka vár ránk, de szépen haladunk. Minden adatot kielemzünk és már most egyeztettünk arról, hogy holnap milyen beállításokat próbálunk ki” – mondta Talma. „Sokkal kényelmesebb a 250-es nyergében. Azt gondoltam, hogy fizikailag jobban megvisel majd nagyobb motorral ennyi kört els?re megtenni, de egyátalán nem fáj az alkarom, ami a leginkább megérezné mindezt. Jó érzésekkel fogok majd ma este elaludni és alig várom, hogy holnap újra motorra üljek.’
Az els? tesztnap eredményei
|
|
1. Stoner (Ducati) 1.32.464 11. De Puniet (Honda) 1.33.832 19. Talmacsi (Aprilia) 1.38.472 |
Legutóbbi hozzászólások