EST. 2002

Valentino: a Ducati meglepett

Valentino: ‘A Ducati meglepett’

Marco Masetti írása

Valentino egy békeüzenettel szerette volna kezdeni az évadot… a bukósisakján!

Barcelona (Spanyolország) – Vale nyugodt: a BMW Capirossi garázsában van, de
a világbajnok nem ragadtatja el magát. ‘Mától egy új várományosa is vana
díjnak, Loris Capirossi, és annak ellenére, hogy rengeteg problémánk lesz, a
motiváció nem fog hiányozni.’

Rossinak igaza van, de mennyi meglepetés volt ma, Barrost például nem kellett
volna megverni? ‘Igaz, féltem t?le, de Capirossi ugrott ki. ? a nap igazi
h?se. Egy kicsit hibáztam a kó körben, és összepiszkoltam a gumikat, de amúgy
sem hiszem, hogy ilyen id?re lettem volna képes. Egyébként egy nagyon szép tesztnap
volt ez, s?t, az évad tizenhetedik nagydíja. Nem próbáltunk ki semmi újat, nem
oldottunk meg semmit, ehelyett úgy húztunk, mint az ?rültek, és szórakoztunk
a biztonsági autó mögött.’

Valaki azt mondta, hogy elbújtál, mások azt, hogy a Honda Suzukán új dolgokat
fog el?venni számodra. Mi az igazság?
‘Nem, én ugyanúgy mindent megtettem, mint mindenki. Senki sem hagyott tartalékot.
A Honda újdonságokat fog bemutatni Brnon, általában ebben az id?pontban szokott,
és ez azt jelenti, hogy nem rendelkezünk már akkora el?nnyel.’

Ki az aki meglepett és ki az, aki kiábrándított?
‘Meglepett a Ducati, a legjobb id?vel, a legjobb sebességgel, valóban nagyon
jól mentek. Kiábrándított az Aprilia, ami Mugellón nagyon jól ment Edwardssal’
Biaggi: ‘Nem tetszik a Safety Car szabályozás’

Maxnak még hozzá kell szoknia a Hondához, de bizakodó

Max Biaggi, a nap végén a negyedik, mintegy hét tized másodpercre Capirossitól.
Nem nagyon boldog, de nem csinál nagy ügyet.
‘Elég jól sikerült helyére tenni a motort, egyértelm?en jobb, mint tegnap.
Most kiegyensúlyozottabb, és, még ha nem is tetszik annyira a kanyarba való
bemenetkor, jobban éreztem magam rajta. Amúgy a problémát meg lehet oldani az
új alkatrészekkel, melyeket el?készítettek, így hát csak arra várunk, hogy mikor
kapjuk meg ?ket. Biztos vagyok benne, hogy a fékezés javításával nagy lépést
lehet el?re tenni, minden tekintetben.
Ma jobb gumikat is találtam, melyeket valójában már tegnap is használhattam
volna, de még nem próbáltam ki egyet sem. Az id?mér? próbák ideje elszállt,
úgy, hogy észre sem vettem. Gyakorlatilag 48 perc áll a rendelkezésünkre. A
negyedik legjobb id? nem számít rossz eredménynek, de amikor javítani akartam
rajta, és este hatig a pályán maradta, nem sikerült, annak ellenére, hogy mindent
megtettem. És ez persze nem tesz túl boldoggá.
Ami az új, ‘safety car’ szabályt illeti, akkor lép életbe, ha es?
van a verseny alatt, és nem nagyon örülök neki, mert egy kicsit bonyolultnak
tartom az eljárást. Általában amikor versenyzel, azt szeretnéd, hogy a verseny
minél egyszer?bb legyen, de várjuk meg, hogy el?álljon ez a helyzet, és akkor
majd meglátjuk, milyen is valójában.

www.motonline.com

ugrás fel