EST. 2002

Változatok hidrogénre az Intelligent Energy-t?l

Futurisztikus formájú, hidrogénnel m?köd? motorkerékpárok prototípusait készítették el angol mérnökök, bevágva ezzel az alternatív üzemanyagfelhasználási módozatot régóta napirenden tartó, de konkrét modellt eleddig fel nem mutató autóipar elé. Nem ez lenne az els? eset, amikor a motorgyártás megel?zi az autóipart: az els? robbanómotort is egy furcsa kerékpár-jelleg? vázba építette egy bizonyos Daimler. Nyolc lóer?s teljesítmény, teljesen elfogadható városi sebesség.

‘Soha ezel?tt nem gyártottak csendes motort, ezért nem szokott hozzá senki’ mondta Harry Bradbury, a fejlesztést végz? Intelligent Energy vezet?je. ‘Most, hogy a sorozatgyártás küszöbén állunk, er?sen gondolkodunk azon, hogy valamilyen könnyed hangmodulációt azért mégis beépítsünk.’

A prototípus azért képes minimális hangkeltéssel üzemelni, mert az energiafejlesztést nem robbanó elven, hanem a hidrogén reakciójával éri el. A tervez?k szerint balesetmegel?zési kérdés a menetzaj – fontos, hogy a gyalogosok és az autósok is hallják a forgalomban résztvev? társat. A mesterséges hang beépítésének szükségessége alaposan megmozgatta a kreatívok fantáziáját: arra is gondoltak, hogy a kívánt motorzajt az ember saját mp3-lejátszójáról tehesse közkinccsé.

A ‘normál’, fosszilis üzemanyagot használó er?forrást azért még korai temetni: az egyik legel?rehaladottabb autós kísérlet, BMW új 7-es szériája is csak kiegészít?nek alkalmazza a hidrogénmotort a jó öreg négyütem? mellett.



London, XXI. század

ugrás fel