EST. 2002

Változó MotoGP – Roberts és Hayden elköszönhetnek

Persze hol van még az átigazolási id?szak, az igazi tárgyalások… ezek még csak a kezdeti lépések és az els? információ-foszlányok. Korai még csapatváltásokat, új választásokat bejelenteni. Ugyanakkor sok versenyz? érezheti úgy a mostani MotoGP-ben, hogy a helyzete legalábbis nem sziklaszilárd: még a 2005-ös helyzetnek sem ura teljesen, nemhogy a 2006-osénak.

A „változó bajnokság” egy külön története a Suzuki. A japán gyár nem is olyan régen cserélte le a komplett királykategóriás csapatot (emlékezhetünk, a Garry Taylor által vezetett együttest váltotta a korábban a brit SBK-ban dolgozó m?szaki alakulat). Az eredmények viszont még váratnak magukra, így aztán szóba került, hogy a két pilóta közül legalább az egyiket lecseréljék: mégpedig ifj. Kenny Roberts-t, aki tényleg elég fáradtnak t?nik, karrierjének zenitjén meg már jócskán túlvan. Maga a Suzuki MotoGP Team sem éppenséggel elégedett Roberts idei produkciójával. Loris Capirossi neve vet?dött fel a cserére – Loris, egyel?re úgy t?nik, határozott nemet mondott a felkérésre (a Ducati-szerelem nem múlik el egy perc alatt).

Szintén a Suzukival kapcsolatos hír, hogy a Red Bull energiaital-gyártó kolosszus tett egy lépést a csapat felé. Nem elképzelhetetlen, hogy a jelenleg f?szponzor nélkül lév? gárdának a Red Bull adna szárnyakat (vagy legalábbis pénzt) a jöv?ben.

Egy másik ügy Nicky Haydené. Az amerikai pilóta helyét hivatalosan senki nem kérd?jelezte meg a gyári Honda-Repsol csapatban (s?t, a 2006-os szerz?dés is „biztos” a HRC hivatalos álláspontja szerint). A helyzet mégsem nyugodt. A mugellói Olasz Nagydíj után szomorú arccal azt helyezte kilátásba, hogy a Superbike világsorozatban folytatná. A következ? futamokon nagyon sok múlik: ha marad az eredménytelenség, a korábban AMA SBK-gy?ztes Nicky könnyen döntésre juthat.

Vannak hírek a BMW háza tájáról is: az Olasz GP-n egyesek az Oral Engineering technikusait vélték látni, turistának öltözve, fényképez?gépekkel felszerelkezve. A németek elkészítették MotoGP gépük prototípusát, amelyet Luca Cadalora tesztelt. A blokk három hengeres és valószín?leg igen fejlett az elektronikája, ismerve a BMW Forma-1-es munkásságát.

ugrás fel