EST. 2002

Van, akinek megérne hétmilliót Lorenzo

A Vad Angyal egykori örökbecs? latinó sorozat a kanyarban sincs a Lorenzo-ügy fordulataihoz képest. Azt hittük Brnóval pontot tettünk a teleregény végére, mikor az állandóan jól értesült olaszok újabb információ forrást szórtak el, ezúttal a motosprint oldalán. Újabb kér?je akadt a Yamaha sztárjának!

Ez az új hódoló igen meggy?z?en teszi a szépet a hiúságból egyébként is sportot ?z? Jorgénál. Jelenlegi munkaadójára ráduplázott, pedig azt hittük, hogy a Honda és a Movistar által elhúzott 5 millió eurós mézesmadzag már sztárgázsinak min?sült. Nos ez a bizonyos kér? kereken 7 millió eurót kínált Lorenzo 2010-es szolgálataiért. És most jön a meglepi: a Ducati ez a nagy vonalú adakozó (köszönhet?en a Marlboro feneketlen perselyének).

Az a Ducati, aki szerz?dést hosszabbított Nicky Haydennel a következ? esztend?re, és az a Ducati, akinek ne feledjük, van egy világbajnok motorosa. A hírt persze a helyén kell kezelni, majd ráérünk akkor a hidegzuhany alá futni, ha megtörténik a hivatalos bejelentés, de azért elgondolkodtató a szituáció. De miután már tudjuk, hogy a 69-es Centucky Kid folytatja h?sies szenvedését a D16-on jöv?re, felmerül a kérdés: akkor hát melyik piros motorra ülhetne fel Lorenzo?

Pramac-szatelitre biztosan nem, ezt se ?, se a Ducati nem akarná, akkor tehát marad az Aspar-féle Ducati, ami viszont még nem is száz százalék. Akkor már csak egy variáns maradt: Stoner utódját keresnék Borgo Panigale-ban? A rejtélyes betegséggel küzd? ex-világbajnok jöv?jét illet?en elég kétségbeejt? ez a pletyka. Valóban befejezné a motorversenyzést 2007 legjobbja?

Eddigi nyilatkozataiból kiderült: nagyon is tisztában van saját értékével a fiatal spanyol, amivel nyilván a Yamaha is egyetért, de ha van egy a végletekig a gyári iránt elkötelezett Rossijuk, mire fel költenének majd’ ugyanannyit egy csak majdnem ugyanolyan gyors versenyz?re?

Gyöngyözhet hát a Jorge srác homloka. Mit válasszon? A másodheged?sséget áron alul, de kiváló lehet?ségek mellett, vagy induljon harcba dúsgazdaként egy olyan motoron, ami eddig csak egyetlen embernek (aki Stoner) vágta hanyatt magát?
Yamaha részr?l nagy a csönd.

Sem az érintett, sem a hangvillások nem nyilatkoztak Lorezo jöv?jét illet?en, így akár a fent vázolt koreográfiára is van még esély. ?k biztos nem fognak ennyit perkálni a spanyolnak, ezt már Lin Jarvis egy korábbi interjúban kifejtette. A döntés egyértelm?en Jorge kezében van. Mindenesetre a mai hivatalos teszten mutatott formájával bármennyit kérhetne akármelyik csapattól.

A vb mez?nye ugyanis maradt még egy napot a cseh pályán, hogy ebben az évben másodszor és egyben utoljára próbálgathassa a technikát versenyen kívül. Mattia Pasini bemutatkozott a királykategóriában, Talmácsi esett egy kisebbet, akárcsak David de Gea, aki a BQR istálló Moto2-es gépét próbálgatta. Edwards, Toseland (jöv?re megy vissza az SBK-ba), de Puniet és de Angelis viszont inkább a hazautat választott.

Rossi a vasárnapi diadal után atlétikát nézett a tévében, és örömmel nyugtázta, hogy Usain Bolt világcsúccsal (9.58) nyerte a 100 méteres férfi síkfutást. Valentino a jamaikai futó szurkolója: "Saját magam jutok az eszembe róla, amikor kezdtem a karrieremet. Senki nem vár el t?le semmit, senki nem ítélkezik róla el?re. Meghaltam, amikor a rajt el?tt belenézett a kamerába és azt mondta: ez könny?. Aztán világrekord. Hihetetlen. Én nem voltam ilyen bátor."

A hivatalos teszten Lorenzo volt a leggyorsabb, öt tizedet adott Rossinak, aki egy új blokkot és vázszerkezetet, gyakorlatilag a 2010-es konfiguráció magvát próbálgatta, és elégedetten nyilatkozott. "Ezeknek többet kell majd bírniuk, éppen ezért örültem, hogy úgy megy az új blokk, mint a mostani – és a Yamaha még er?sebbre csinálná."

A hangvillásokat Dani Pedrosa követette A HRC már minden erejével a következ? évre készül, bevallottan – tisztázták a felállást gyorsan, Brnóban pedig elkezd?dött az Öhlins felfüggesztések tesztje. Az "ellen?rzés alatt tartott" Showa alkatrészek egyel?re még nem váltatnak le, de a teszteken már ez az új valóság. A fotón látszik is a különbség Dovizioso két motorján, el?l a Showa teleszkóp, háttérben a sárga szárú svéd cucc.

Az állásáért hajtó (?) Capirossi megrázta magát, és egy negyedik id?vel bizonygatta, hogy van még benne elég t?z ahhoz, hogy jöv?re Bautista csapattársa legyen (eddig úgy néz ki, hogy Vermeulen vagy SBK vagy tech3). Talmácsi etapja viszont jobban is sikerülhetett volna, délel?tt egy bukással hívta fel magára a figyelmet, no meg azzal, hogy maga mögött tudta tartani a debütáns Pasinit.

“A nagy áttörést nem hozta meg a mai teszt, de néhány dolgon sikerült javítanunk. Bízom a csapatomban és magamban is, a rengeteg munkának el?bb-utóbb eredménye lesz. Azért jó lenne, ha mindez minél hamarabb összejönne, mert nem azért jöttem a MotoGP kategóriába, hogy a mez?ny végén motorozzak.” – ezekkel a szavakkal zárult le az idei cseh MotoGP-fejezet.

Az id?járás egyébként nem fogadta kegyeibe a csapatokat: ebédid? tájékán hatalmas zuhé kerekedett, ami nagyjából fél órán át tartott. Aztán a szél támadt fel. Amúgy sem volt kedvük inuk szakadtáig dolgozni a legényeknek egy ilyen nagydíj után, mint a cseh volt, ráadásul Indianapolis el?tt.

Id?eredmények

1. Lorenzo (Yamaha) 1.56.171
2. Rossi (Yamaha) 1.56.622
3. Pedrosa (Honda) 1.56.747
4. Capirossi (Suzuki) 1.57.543
5. Dovizioso (Honda) 1.57.764
6. Elias (Honda) 1.57.841
7. Vermeulen (Suzuki) 1.57.891
8. Nicky Hayden (Ducati) 1.57.928
9. Melandri (Hayate) 1.58.045
10. Kallio (Ducati) 1.58.051
11. Canepa (Ducati) 1.58.120
12. Talmacsi (Honda) 1.59.008
13. Pasini (Ducati) 1.59.614
14. De Gea (Bluesens) 2.05.907

ugrás fel