EST. 2002

Vasárnap kezd?dik a világbajnokság!

Csak Rossi és Stoner ragyognak majd a katari éjszakában? Lehet, de mi azért reménykedünk benne, hogy nem. Lorenzo, Dovi, Capirossi, Vermeulen, bárki beleszólhat. Készüljünk, készüljünk, mert hamarosan itt a nagy ünnep – vasárnap este-éjjel a Losail pályán beindul a hatvanadik gyorsaságimotoros világbajnokság – bizony, 1949 óta tart már.

Mennyire más lehetett minden a világháború után alig négy esztend?vel, mennyi minden történt azóta. Ez a motoros vébé igazi ereje. De most ne a múltnak ágán csüngjünk, hanem tekintstünk el?re – már amennyire egy nyitány elé lehet. A fogadóirodák és szinte minden megkérdezett ‘laikus’ a címvéd?, nyolcszoros világbajnok Dokit, meg a Ducati fenegyerekét tartják favoritnak. Az el?szezonban Katarban valóban ?k brillíroztak. Igaz, nem csak ?k.

Éjjeli verseny a maga diszkrét bájával, nincs közönség vagy csak alig, reflektorok meg a nagy steril sivatag. Ezen hamar túl fogják tenni magukat a fiúk, hiszen egymással lesznek elfoglalva. Tavaly némiképp másképp mentek a dolgok: adott volt egy borzasztó gyors Pedrosa, Dovi lenyomta Rossit, aki el?ször t?nt karrierje során fásultnak és er?tlennek. Toseland mesébe ill?en motorozott, Lorenzo szárnyalt. Lehet, hogy így lesz ez persze idén is – de az oddszok mást mondanak.

Reméljük, hogy tévednek, f?leg, ha a suzukisokra gondolunk – harmadik er?vé emelkedett a bugyikék motor és csapat, akik elvesztették, majd – f?ként a pályán mutatott teljesítménynek köszönhet?en – visszanyerték f?szponzorukat, a Rizlát. Capirossi odacsaphat. Dani Pedrosa indulni fog a Katari Nagydíjon, nagy kérdés lesz a forma.

Kevesen vannak a MotoGP-sek, de lássuk be, válogatott mez?ny. Minden adott, hogy egy jó versenyt és egy jó évadot lássunk. Bárki, egy jól eltalált beállítással képes lehet a meglepetésre, legyen privát vagy gyári. Hajrá, srácok! És hajrá kedves Olvasók, potyogjanak a tippek a katari dobogó összetételére a MotoGP Tippjátékba!

Kett?ötven. A magyar kategória idén, Talmácsi Gáborral és a Tóth csapattal, Imrével és Mattia Pasinivel. Talma a legjobb ötbe helyezi magát ebben a mez?nyben, teljes támogatást kap, összeállt a megfelel? szponzori háttér, ami dukál egy világbajnoknak. Mostantól a f? feladat a pontgy?jtögetés. Egyel?re egy darab motorral, tartalék nélkül. Bautista és Barbera k?kemény ellenfelek lesznek, Di Meglio a legjobb újonc szerepére készül, Aoyama a Hondával szintén kivághatja a rezet. Simoncelli múlt szombaton krosszozás közben eltörte a csuklóját, ha ott is lesz a rajton, kevés a remény számára. Meglátjuk. (A m?tét – friss hír – sikeresen lezajlott, pénteken biztosan nem ül motorra Sic) A 125-öt természetesen továbbra is figyelemmel kísérjük, hiszen remek kis versenyeket tartogat, amellett, hogy kiderül, mire mennek egymással Corsiék 2009-ben. A promoter által mostohagyerekként kezelt, a jöv? nagy bajnokait formáló kétütem? kategóriák teszteléssel indítanak a Losailon.

ugrás fel