EST. 2002

Vége a dalnak Sepangban: Stoner brutális, Rossi kezd aggódni


Malajziában a Honda az úr, tudtuk ezt már az eddigiek alapján is, de most itt a végs? meger?sítés, ha maradt volna egy szemernyi kétely. Casey Stoner rekordid?t hasít a zárónapon, Dani Pedrosa mögötte, aztán sorban Marco Simoncelli, aki csak odaér a harmadik helyre végül, majd Andrea Dovizioso. 2011 eddigi hat tesztnapján mind a hat alkalommal RC212V motor végzett az id?tábla tetején.

Az ellenpont pedig Rossi. Egy másodperc és nyolc tized, ennyi a lemaradása, ami azért sok, azzal együtt is, hogy a Desmo-projekt jóval kiforratlanabb és a Doki csapnivaló formában van betegsége miatt. Ráadásul három Yamaha is megel?zi, no meg Alvaro Bautista Suzukija, mi több, Hiroshi Aoyama privát Hondája.

Az az ember érzése, hogy itt valami sötét titok lappang: az elmúlt napokban egy DTC nev? dupla kuplungos rendszerr?l pusmogtak források, amit a Honda néhány szériamodelljén is alkalmaz, használata viszont a sportpályán tilos. Természetesen a blikkes hangnemben és er?ltetett, feltételezéseken alapuló összesküvés-elmélet nagy visszhangot kavart, noha nagy botorság akár csak közvetetten is utalgatni egy ilyen nyílt szabályszegésre: tudja mindenki jól, hogy a Honda írni szereti a szabályokat, gondoljunk csak a 2006-os nyolcszáz köbcentis átállásra, a CBR blokkokkal m?köd? Moto2-re vagy éppen arra a Moto3-ra, aminek még normális technikai kiírása sincs, a Honda viszont versenyre kész és lassan a szalonban kapható motorral rendelkezik.

Shuei Nakamoto, aki nem veszi különösebben a szívére ezeket a megjegyzéseket, bölcsen és ironikusan jegyezte meg a téma kapcsán a sepangi sajtóértekezleten: ‘Nem használunk DCT-t, mert tilos, de tényleg van valamink az áttételek környékén, ami segíti a pilótáinkat és amin idestova három éve dolgozunk már.’ Ennyi. Sportolói beszámolók alapján az RCV valóban ‘iszonyatosan gyorsan vált’, és a jelek szerint kanyarsebességére, kigyorsításaira és az egyenesben mutatott teljesítményére sincs panasz.

Rossi a középmez?nyt benépesít? ducatisok csoportjában foglal helyet, és bevallása szerint ‘kezd aggódni.’ Nem is annyira az elvesztegetett második tesztnap miatt, hanem mert keveset haladtak el?re. Azt azért nagyon halványan érdemes lejegyezni, Sepang nem éppen a legideálisabb pálya a vörösnek, ezzel együtt a lemaradás szembeötl?. A Losailon már kiegyenlít?dhetnek az er?viszonyok, a naptárban azt követ?en viszont két elvileg nem túl sok jóval kecsegtet? helyszín következik, Jerez és Motegi.

Rossi a Hondáról csak annyit mondott: ‘olyan, mint egy Yamaha, Honda motorral.’ Grazie, Dottore. A katari teszt dönt? fontosságú lesz: a Ducati lemaradásban van, egy egészen más munkafázisnál tart, még csak az alapokat rakják le, míg a japán riválisoknak már kész motorjuk van. A kérdés az lesz, milyen gyorsan sikerül felzárkózni az idénykezdetre.

ugrás fel