Véget ért a tesztelés Jerezben, és talán ezt a záró felvonást a legnehezebb elemezni, már ha van értelme az ilyesminek. Elég sok az újdonság a pályán, de kevés a bizonyosság – ez így van rendjén – , a kérdések száma pedig végtelen. Az egyértelm?en látszik, hogy a MotoGP-nek, bár volt egy elég markáns és hosszan (majd’ egy szezonon át) tartó mélypontja, hihetetlen megújulási képessége van. Ez kisebbrészt a gyáraknak, nagyobbrészt a pilótáknak köszönhet?, akik ugyan a technika rabszolgái, mégis egy-egy villanásukkal vagy jó teljesítményükkel tovább tudják görgetni a világ kerekét úgy, hogy mi elfelejtsünk mindent, ami volt, s helyette csak arra koncentráljunk, ami lesz.
Dani Pedrosa. ? lesz, példának okáért. ‘Nem elégedett’ az RC212V-vel (amit, mellesleg, a szerel?k el is szállítottak a boxból!), így a régi motort használta, azt, amivel Valenciában nyert a zárófutamon. Ezzel remek id?t futott, közel olyat, mint a pályacsúcs. Mi az üzenet a HRC fejleszt?gárdájának? Srácok, ez még mindig jobb, nekem volt igazam. És mondja valaki, hogy nem.
Valaki mondja is: Nicky Haydennek hívják, és történetesen övé a második legjobb id?eredmény, ami három tizeddel marad el Pedrosáétól. Érdekes helyzet, ugye – f?leg a felvezetés, a kettejük közötti felemás viszony tükrében. Csendes és konfliktusmentes, távolságtartó, koncentrált munka jellemezte egyébként a két versenyz? három napját. Az igazi meglepetést Jorge Lorenzo szállította, aki a szoft gumikkal (az els? tíz helyezett legjobb körét edzésgumikkal érte el) a legjobb yamahás volt, gyorsabb, mint a ‘veteránok’, Edwards és Rossi. Itt kell megjegyezni, hogy az olasz nem használt kvalifikációs abroncsokat, már csak azért sem, mert kiújultak kézfájdalmai, így nem is nagyon er?ltette magát. Visszatérve Lorenzóhoz, a 250-es világbajnok egy versenyszimulációt is végzett, és paddockbéli szakért?k szerint jobb teljesítménnyel tette, mint Valentino kolléga az idei, megnyert nagydíjon.
Doviziosónak sincsenek kirvó gondjai az edzésgumikkal, nagyot fejl?dött a pár nap alatt. De Angelis hetedik a tabellán, de ? szinte csak versenyabroncsokkal ment. A legjobb a japán talpakkal Nakano, aki ötödik, másfél mp-re Pedrosától. Súlyos, hogy nincs ott a Ducati az els?k között, bár az Ausztráliába visszatért Stoner hiányában ez valahol érthet? is. Melandri egyel?re nem az id?ket vadászta, de ett?l még akár aggasztó is lehet a szurkolóknak Macio elhelyezkedése a körök összevetésében. Vörös-fronton egyedül Canepa nagyszer? bemutatkozása adhat okot a bizakodásra: tehetséges fiatal tesztpilóta az STK 1000 bajnoka.
A vb mez?nye ezennel szabira megy, akinek gyógyulnia kell, az gyógyul, akinek agyalnia, az agyal. Januárban, Sepangban lesz az újabb randevú, addig is lássuk a feladatokat: a Ducatinak össze kell raknia Stonert és meg kell találnia a helyes beállításokat Melandrinak. A Hondának meg kell gy?znia Pedrosát, hogy az új motor jobb, mint a régi, azonkívül k?keményen kell dolgoznia, hogy a privát csapatok is megkaphassák, ami nekik jár (az új blokkokkal csak a február 14-i Irta-tesztre lesznek készen). Nem beszélve a Kawasakiról, amely egyel?re nem volt túl üt?s, igaz, nem is most kell ütni. Rossi számára a feladat a miel?bbi gyógyulás, a Bridgestone-nak a kvalifikációs gumijain kell javítania. Az egyedüliek, akik mosollyal a szájuk szélén hagyják el Jerezt, azok az újoncok, a vérfrissítés: De Angelis, Dovi és Lorenzo húzhatják ki a kátyúból a GPOne szekerét.
Jerez, harmadik tesztnap: id?eredmények
|
|
1. Pedrosa 1.38.562 |
Legutóbbi hozzászólások