EST. 2002

Vége a tesztnek Jerezben, a HRC-sek a leggyorsabbak

Véget ért a tesztelés Jerezben, és talán ezt a záró felvonást a legnehezebb elemezni, már ha van értelme az ilyesminek. Elég sok az újdonság a pályán, de kevés a bizonyosság – ez így van rendjén – , a kérdések száma pedig végtelen. Az egyértelm?en látszik, hogy a MotoGP-nek, bár volt egy elég markáns és hosszan (majd’ egy szezonon át) tartó mélypontja, hihetetlen megújulási képessége van. Ez kisebbrészt a gyáraknak, nagyobbrészt a pilótáknak köszönhet?, akik ugyan a technika rabszolgái, mégis egy-egy villanásukkal vagy jó teljesítményükkel tovább tudják görgetni a világ kerekét úgy, hogy mi elfelejtsünk mindent, ami volt, s helyette csak arra koncentráljunk, ami lesz.

Dani Pedrosa. ? lesz, példának okáért. ‘Nem elégedett’ az RC212V-vel (amit, mellesleg, a szerel?k el is szállítottak a boxból!), így a régi motort használta, azt, amivel Valenciában nyert a zárófutamon. Ezzel remek id?t futott, közel olyat, mint a pályacsúcs. Mi az üzenet a HRC fejleszt?gárdájának? Srácok, ez még mindig jobb, nekem volt igazam. És mondja valaki, hogy nem.

Valaki mondja is: Nicky Haydennek hívják, és történetesen övé a második legjobb id?eredmény, ami három tizeddel marad el Pedrosáétól. Érdekes helyzet, ugye – f?leg a felvezetés, a kettejük közötti felemás viszony tükrében. Csendes és konfliktusmentes, távolságtartó, koncentrált munka jellemezte egyébként a két versenyz? három napját. Az igazi meglepetést Jorge Lorenzo szállította, aki a szoft gumikkal (az els? tíz helyezett legjobb körét edzésgumikkal érte el) a legjobb yamahás volt, gyorsabb, mint a ‘veteránok’, Edwards és Rossi. Itt kell megjegyezni, hogy az olasz nem használt kvalifikációs abroncsokat, már csak azért sem, mert kiújultak kézfájdalmai, így nem is nagyon er?ltette magát. Visszatérve Lorenzóhoz, a 250-es világbajnok egy versenyszimulációt is végzett, és paddockbéli szakért?k szerint jobb teljesítménnyel tette, mint Valentino kolléga az idei, megnyert nagydíjon.

Doviziosónak sincsenek kirvó gondjai az edzésgumikkal, nagyot fejl?dött a pár nap alatt. De Angelis hetedik a tabellán, de ? szinte csak versenyabroncsokkal ment. A legjobb a japán talpakkal Nakano, aki ötödik, másfél mp-re Pedrosától. Súlyos, hogy nincs ott a Ducati az els?k között, bár az Ausztráliába visszatért Stoner hiányában ez valahol érthet? is. Melandri egyel?re nem az id?ket vadászta, de ett?l még akár aggasztó is lehet a szurkolóknak Macio elhelyezkedése a körök összevetésében. Vörös-fronton egyedül Canepa nagyszer? bemutatkozása adhat okot a bizakodásra: tehetséges fiatal tesztpilóta az STK 1000 bajnoka.

A vb mez?nye ezennel szabira megy, akinek gyógyulnia kell, az gyógyul, akinek agyalnia, az agyal. Januárban, Sepangban lesz az újabb randevú, addig is lássuk a feladatokat: a Ducatinak össze kell raknia Stonert és meg kell találnia a helyes beállításokat Melandrinak. A Hondának meg kell gy?znia Pedrosát, hogy az új motor jobb, mint a régi, azonkívül k?keményen kell dolgoznia, hogy a privát csapatok is megkaphassák, ami nekik jár (az új blokkokkal csak a február 14-i Irta-tesztre lesznek készen). Nem beszélve a Kawasakiról, amely egyel?re nem volt túl üt?s, igaz, nem is most kell ütni. Rossi számára a feladat a miel?bbi gyógyulás, a Bridgestone-nak a kvalifikációs gumijain kell javítania. Az egyedüliek, akik mosollyal a szájuk szélén hagyják el Jerezt, azok az újoncok, a vérfrissítés: De Angelis, Dovi és Lorenzo húzhatják ki a kátyúból a GPOne szekerét.

Jerez, harmadik tesztnap: id?eredmények

1. Pedrosa 1.38.562
2. Hayden 1.38.848
3. Lorenzo 1.39.464
4. Dovizioso 1.39.747
5. Nakano 1.40.121
6. Edwards 1.40.184
7. De Angelis 1.40.185
8. Toseland 1.40.185
9. De Puniet 1.40.398
10. Hopkins 1.40.984
11. Rossi 1.41.538
12. Melandri 1.41.619
13. Okada 1.41.715
14. Canepa 1.41.793
15. West 1.42.343
16. Itoh 1.43.001
17. Guareschi 1.44.694

ugrás fel