Cecchinello: ‘Nagy vb lesz nekünk 125-ösöknek is!’
Estoríl (Portugália) – A 125-ösök tesztsorozatának zárónapja a portugáliai Estorílban:
a legalacsonyabb kategória képvisel?i – a privát teszteket leszámítva – már
csak egy ízben, április 4.-én találkozhatnak tesztelés keretében, méghozzá Suzukában,
a vb-re való felkészülés legutolsó stádiumában. A záporszer? es?zések miatt
csak kevés idejük volt a csapatoknak az érdemi munkára, bár délutánra szépen
kitisztult az id?. A pálya csúszóssága okán többen is estek, a legnagyobbat
Andrea Dovizioso, aki kulcsont-törést szenvedett. Egyel?re m?tét nincs kilátásban,
de az olasz biztosan nem száll nyeregbe a világbajnoki rajtig.
Nagyon gyorsak az Apriliák, bár ezt mindenki tudta: Lucio Cecchinello tegnapi
szuperideje ugyan nem forgott veszélybe, de az estoríli második tesztnapon a
Fontana csapat japánja, Ui egyértelm?sítette, hogy nagyszer? formában van, és
kész újra az élbolyban versengni, mint két esztendeje. Ui kerek 7 tizeddel utasította
maga mögé a második legjobb, Hondával versenyz? Daniel Pedrosát. A HRC-t a Safilo
Oxido két Apriliája követi a sorban, Stoner és Cecchinello. A csapatmenedzser
így foglalta össze a dolgokat:
‘Ma nem akartam kockáztatni, mert az egyik kanyar különösen vizes volt,
és nem kell a baj. Összességében nagyon elégedett vagyok a motorral, és az itt
végzett munkával. A 25o-b?l érkezett versenyz?m, Casey Stoner kiválóan megbarátkozott
a 125-tel, és a tény, hogy mindössze néhány ezreddel végzett Pedrosa mögött
bizonyítja, hogy vérbeli csúcspilóta: nagy reményekre ad okot az idény során
is. Általánosságban a teljesítményünk nem rossz… elégedett vagyok, de két lábbal
a földön állok. Végletekig kiélezett szezonnak nézünk elébe: az Apriliák már
bizonyították, mire képesek, de ott van Pedrosa Hondája is a közelben. A másik
Honda, Kallioé sem kimondottan lassú… a fiatalok között is akad néhány egészen
kivételes tehetség, például Simone Corsi. Sajnálom Doviziosót, remélem, hamar
összekapja magát.’
Az id?eredményeket böngészve találhatjuk Mirko Giansanti 1’47”49-ét; Stefano
Perugini szintén jó napot fogott ki: ? egyébként nagyszer? alkalmazkodókészségér?l
híres, és fizikailag is készíti magát a vb-re.
Igaza van Cecchinellónak: nagyon szép világbajnokság lesz, hisz az er?viszonyok
abszolút kiegyenlítettek. Jorge Lorenzo és a Derbi – az els? nap esése ellenére
– gyorsnak bizonyult. Bianco a boxból kivezet? úton bukott a ami napon a Gilerával.
Az olasz csapat vezet?je, Nicola Casadei így értékelte a Portugáliában látottakat:
‘A végs?kig elégedettek vagyunk: egy olyan motort teszteltünk, ami eddig
nagyon keveset futott, ennek ellenére máris majdnem versenykészek vagyunk. Kipróbáltunk
az új, Engines Engineering hengereket is, amik repül?vel érkeztek Olaszországból.
Egyedül a kilóméterek hiányoznak még, épp ezért próbálunk még a vb el?tt Misanóban.”A
csapat második számú versenyz?je, a spanyol Simon hátrébb végzett a ranglistán,
mivel kétszer is esett. és a akadtak gondjai a kormánym?vel is.
A mi fiaink több-kevesebb sikerrel zárták a teszteket. Talmácsi Gábor csuklója nem javult olyan tempóban, ahogy azt reméltük, így ki kellett hagynia a portugál tesztet.
Legjobban Tóth Imi szerepelt, aki végig motorozta a két napot.Az els? napot 27.-ként zárta. Ez a nap a futóm? beállítással telt, amit sikerült is a pályához és a pilótához egyaránt bel?ni.
Az els? napi 85 kör kicsit megviselte Imre csuklóját, így a másnap délel?tti es?szünetben kicsit rápihenhetett a délutáni edzésekre.
Habár a pálya felszáradt a hideg id? nem tette lehet?vé a pilótáknak, hogy javíthassanak el?z? napi idejükön. A rossz id? és a bukások megtizedelték a mez?nyt, így ezen a napon csak 24-en voltak, Imi a 22. lett.
Lénárt Petiéknél is a futóm? okozta a legtöbb fejtörést és mivel, hogy egy vadonatúj vázat és teleszkópokat próbáltak nem sikerült még az összhang a pilótával. Az els? napon Peti a 29. helyen végzett 7 tizeddel lemaradva Tóth Imit?l.
A következ? napi es?t látva a csapat úgy döntött, hogy a rossz id?ben nincs értelme folytatni a váz és a futóm? beállítását, ezért ezt a napot kihagyták. Annál is inkább, mert az új blokkok csak a következ? privát tesztjükre állnak össze.
Szerdán és csütörtökön a portugál pályát a MotoGP-k és a 25o-esek veszik birtokba.
Az id?eredmények:
Ui (Aprilia) 1’46’20
Pedrosa (Honda) 1’46’90
Stoner (Aprilia) 1’46’91
Cecchinello (Aprilia) 1’46’97
Giansanti (Aprilia) 1’47’49
Lorenzo (Derbi) 1’47’70
Kallio (Honda) 1’47’76
Perugini (Aprilia) 1’47’83
De Angelis (Aprilia) 1’48’05
Jenkner (Aprilia) 1’48’21
Legutóbbi hozzászólások