EST. 2002

Végre összecsaphat Rossi és Alonso, jön a Röff!

Lelkes olvasóink bizonyára elékeznek, a Forma1 kétszeres és a MotoGP kilencszeres világbajnoka, Fernando Alonso és Valentino Rossi között néhány évvel ezel?tt eldördült néhány, a nemzetközi sportsajtóban a másik tehetségére mért lövés, amit azóta sem rendeztek férfihoz, versenyz?höz méltón a felek.

Vale egyik, nem els? Ferrari F1-tesztje kapcsán a spanyol Don Juan Alonso sért? megjegyzéseket tett a Doktor versenyz?i képességeire – egyesek szerint sértette önérzetét, hogy mindenhol Rossi alfelét kényeztet? cikkek jelentek meg Vale körid?i kapcsán – ezért Fernando szimplán kijelentette, hogy Rossi lassú. Az olasz erre viszonylag agresszíven, de elegánsan válaszolt, motorsport-triatlonra hívta ki Alonsót, mondván, ha egy F1-es és egy WRC autóval, illetve egy MotoGP motorral megmérk?znének, kiderülne, ki is a lassú. Az összecsapás sajnos elmaradt, Alonso egy vállrendítéssel rázta le magáról a kihívást, pedig erre a mini Race of Champions-re nyilván elég sokan kíváncsiak lettünk volna. Szerencsére Madonna di Campiglióban pont valami hasonló van készül?ben.

Wrooom 2011

Jöv? héten végre pirosban lesz látható Rossi

Jöv? hétf?n az egyik legfény?z?bb olasz síparadicsomban mutatják meg magukat a világsajtónak a Ferrari és a Ducati idei (F1 és Moto) grand prix csapatai, de a roppant kimerít? interjúk és hósport megmozdulások során, mivel igazi motorsportolókról van szó, valami bels?égés? szerkezeteket is felvonultató versenyek is várhatóak. Tavaly fixes go-kartokon és 4×4-es Fiat Pandákkal eresztette egymásnak a két, olasz nemzeti versenypirost visel? istálló éppen aktuális szupersztár versenyz?it. Idén még nem tudni, mi lesz a terítéken, de hogy a hangulat nem biztos, hogy baráti lesz, arra a mindenre kész versenyz?egók a biztosítékok, hiszen a két bubus mellett a Nicky Haydenr?l és Felipe Massáról sem szabad elfeledkezni.

De ami fontosabb, mint a gokartos bohóckodás, az a GP11 maga, a Ducati Desmosedici idei változata. Mi maradt és mit hagytak meg rajta, egyáltalán Preziosi, a tolószékes mérnökzseni „egyszer?en” csak ráhangolta Rossira a jellegzetes karbon vázas és leng?karos, Desmo vezérléses V4-es versenymotort, vagy netán radikálisabb változtatásokat kellett eszközölni?

motorinfo

A GP11 a Burgess és Rossi kúra után is meg?rzi a tipikus Ducati jellegzetességeket.

Vittoriano Guareschi Ducati csapatmenedzser a La Gazzetta dello Sportnak adott interjújában megnyugtatta a bolognai gyártó hagyományos tervezési jegyeit keres? drukkereket, nem állt szándékukban lekoppintani az M1-est. „Az újonnan érkezett szakemberek segítségével a Rossi által jelzett irányba fejlesztettük tovább a motort 2011-re, de nem akartuk a Yamahát másolni. Szerencsére az új csapattagok nagyon könnyen beilleszkedtek, és a Yamahánál töltött sok évük után láthatóan könnyen magukévá tették a Ducati értékeit.”

Az ex-versenyz? menedzser Rossi els?, valenciai tesztelésével kapcsolatban hozzátette: „Meg kell mondjam, a körid?k nem voltak túl lelkesít?ek, de látva (Rossi) vállának állapotát, nem aggódtunk. A Ducati sok testi er?t követel, Valentino pedig egyszer?en nem volt elég fitt a motorozáshoz Valenciában.” A legutóbbi hírek szerint Rossi válla még mindig nem 100%-os, orvosai nem is javasolták neki, hogy részt vegyen a hagyományosan szerdán tartott sí délutánon (kedden a Ducati, csütörtökön a Ferrari tartja nagyszabású sajtótájékoztatóját), de a pénteki, jégen marhulós Exhibition Challenge-r?l már nem hiányozhat a Doktor sem.

ugrás fel