A 250-ben gy?zelemre viszi a Gilerát a világbajnok, Marco Supersic, méghozzá egy remek iramú motorversenyen. A negyedliteres kategória, a halálra ítélt osztály megint megrázta magát és kellemes szórakozást nyújtott minden elfogulatlan, pártatlan néz?nek. Simoncellinek ez volt a hatodik sikere idén, a hab a tortán. Nem sikerült neki a rajt, a mez?nyb?l kellett el?retörnie, amit tanári módon oldott meg – hasonlított a megvalósítás a Rossi-féle forgatókönyvekre…
Kallio és Simon, a két KTM-es lódult meg az elején: szép búcsúban reménykedtek mindketten, hiszen a narancsosok elhagyják a 250 hajóját. A finn holnaptól a Pramac csapat Ducatijával dolgozik a MotoGP-ben. Locatelli nagyot startolt, hatalmas akarás van benne továbbra is, nem úgy t?nik, mint aki egyhamar abba akarná hagyni a versenyzést. Simoncelli Debon és Bautista mögött közlekedik a rajt után, és valahol ott van Takahashi is, aki úgy megy a Hondával, mintha az is egy Aprilia lenne. Óriási teljesítmény – idevág, hogy jöv?re a hírek szerint plusz négy japán motort láthatunk ebben az osztályban. Hivatalosan nem gyártják, nem fejlesztik, nem foglalkoznak vele, mégis jelen lesznek és ha a japán srác mutatványát figyeljük – még gyorsak is tudnak lenni. A kelet mesés titkai.
Nyolcadik kör, Kallióra tapad a repsolos Simon és megjelent Simoncelli, aki áthámozta magát a bolyon. A kilencedikben már ? vezet és ellép a többiekt?l – innent?l a gy?zelem szinte borítékolható, a harc a további helyezésekért folyik jóformán. De nem akármilyen ez a harc, Kallio és Takahashi nagyot mennek, Loca leszakad a dobogó-közelb?l, meg is kapja Bautistát, akivel elkönyökölgetnek a leintésig. A 13. fordulóban kiesik Pesek és Lai, hattal kés?bb Simon áll meg kényszerb?l. Neki ennyi volt az évad. Debon a 22. körben csúszik el.
Kallio mindent egy lapra feltéve igyekszik befogni Simoncellit, és túl sokat kockáztat: a bukótérbe huppan és elveszíti a második helyet is: olasz himnuszt játszanak, másodszor a nap során, a Ricerdo Tormón. Takahashi második, Bautista harmadik, aztán Locatelli, Aoyama, Faubel, Espargaro, Wilairot, Pasini és Kallio, visszaállva az utolsó méterekre. Tóth Imre a 13. helyen zár, Gy?rfi Alen a 19.-r?l esik ki a végjátékban (nyilatkozatok, csapatbeszámoló kés?bb).
‘Tökéletes verseny volt, még ha nem is indultam valami jól. Keményen mentem és megcsináltam. Nem vettem észre, hogy Kallio elesett mögöttem, mentem a végéig, ahogyan tudtam. Pontosan így akartam lezárni ezt a nagyszer? évet, és sikerült’ – mondta a gy?ztes.
250, verseny végeredmény
|
|
1. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 43’29.003 3. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 43’37.651 4. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 43’44.608 5. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 43’49.994 6. Hector FAUBEL SPA APRILIA 43’51.215 7. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 43’52.202 8. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 43’52.324 9. Mattia PASINI ITA APRILIA 44’06.427 10. Thomas LUTHI SWI APRILIA 44’07.890 11. Mika KALLIO FIN KTM 44’13.068 12. Alex BALDOLINI ITA APRILIA 44’40.002 13. Imre TOTH HUN APRILIA 45’00.953 14. Daniel ARCAS SPA APRILIA 45’08.113 15. Simone GROTZKYJ ITA GILERA 45’10.212 16. Manuel HERNANDEZ SPA APRILIA 43’30.468 17. Karel ABRAHAM CZE APRILIA 43’46.647 18. Federico SANDI ITA APRILIA 43’59.590 19. Doni Tata PRADITA INA YAMAHA 44’03.379
Kiestek
Alen GYORFI HUN APRILIA 40’40.215 Alex DEBON SPA APRILIA 34’07.514 Julian SIMON SPA KTM 30’46.089 Fabrizio LAI ITA GILERA 19’51.935 Lukas PESEK CZE APRILIA 17’58.974 Toni WIRSING GER HONDA 19’09.130 |
Legutóbbi hozzászólások