EST. 2002

Versenyek, olaszok

Valentino Rossi nyitotta meg a sort

Három olasz a dobogó három fokán, ez precedens nélküli. Rossi fölénnyel nyerte
a nagydíjat (és nyilván nem azon fog mesterkedni, hogy elveszítse a soron következ?ket),
Biaggi bemutatta, hogy az élmez?nyben a helye, Capirossiról és a Ducatiról pedig
csak annyit: dobogó a premieren.

A további helyezések – és a futam egésze – arról árulkodnak, hogy nincs motor
a mez?nyben, amin ne ülne legalább egy jól képzett pilóta. Vegyük csak Bayliss
ötödik, vagy Edwards hatodik helyét. Hátrébb ugyan, de töretlen harci kedvvel
berregtek az Apriliák: Haga valami döbbenetes sorozatot vágott ki, mikor szemrebbenés
nélkül megel?zte nyolc kollégáját.

De vajon Rossi els? helye mennyiben köszönhet? a motornak (a ‘hivatalos’
Honda) és mennyiben a versenyz?nek?

Ötven-ötven, mondjuk.

Második Biaggi az ‘ügyfeleknek’ fenntartott Hondával – ami jó motor,
nem vitás, Gibernau negyedik helye is ezt bizonyítja. Egyenesben kikap a Ducatitól,
és talán a kuplunggal lesznek apróbb kellemetlenségek – de ezen felül lényegében
minden rendben.

A nipponi kaland igazi vesztese a Yamaha. Elvesztették Melandrit az edzésen,
aki így a hasonló cip?ben járó Barros sorsára jutott. A brazil egyébként heroikus
módon vállalta a küzdelmet, és nyolcadikként (a Yamaha legjobbjaként) zárt.
Társai (Nakano, Checa, Abe, Jacque) szereplése szinten nem kerül be a gyár arany
évkönyvébe. A Suzukik és Kawasakik szokványos formájukat hozták, így b?ven alulmúlták
ellenfeleiket.

Amiben biztosak lehetünk a Japán Nagydíj után: hallunk még a közeljöv?ben a
suzukai betongy?r?r?l.

Capirossi szerint: ‘Megmondtuk Uncininek (az IRTA versenybiztonságért
felel?s vezet?je), hogy ha a következ? évre nem lesznek jelent?s változások,
akkor majd szépen ?k indulnak.’ Ezzel versenyz?i oldalról megkezd?dik a
szakszervezetesiesedés…?

ugrás fel