A Vespa vezérhajóit is utolérte a frissítés szele, és rengeteg olyan technikai és esztétikai újitással gazdagodtak, ami nagyon hasznos lehet a hétköznapok rohanó világában.
Ahogy a sajtóközlemény fogalmaz: a valaha gyártott leger?sebb és legnagyobb Vespák lépnek most porondra a Vespa GTS és sportosabb testvére, a Vespa GTS Super személyében. Valóban így van, és kivételesen a marketing sem túlzás. De nézzük végig, mi minden változik a világ legismertebb, szinte már státuszszimbólumnak tartott robogóin.
A küls? jegyekben a gyár most sem tér el a hagyományoktól, és ?rzi a Vespákra jellemz? küls? jegyeket. Azonban aki jobban szemügyre veszi az új modelleket, rengeteg apró, szinte nüansznyi változtatást találhat. Változik a kormánynyak kialakítása, ami az új Primavera modellre emlékezet? jegyeket kap, illetve a lábtartó rész, a krómbetétek, de akár a hátsó lámpát vagy az els? sárvéd?t is említhetnénk. Ezenfelül megjelennek a ledes irányjelz?k. A megjelenés tehát csiszolódott míg, a beltartalom hatalmasat változott.
Talán a legfontosabb és a hétkoznapokban is jól használható újítás az ABS megjelenése. A biztos fékezés mellé opcionálisan ugyan, de választhatunk ASR (kipörgésgátló) funkciót is, ami a hatékonyabb indulást segíti el?. A 12 colos kerekekre telepített, ABS-szel kiegészített fékrendszer nagyban növeli a Vespa aktív biztonságát, mely elektronikai szenzorok segítségével kommunikál az ASR-rel, így csökkentve az esélyét, hogy a vezet? elveszíti az irányítást a motorja felett.
Mindkét modell megtartja az egy leng?karos els? felfüggesztést, de már az újratervezett és ESS-nek elnevezett futóm?rendszerrel szerelik. Egy módosításnak köszönhet?en nagyban sikerült növelni az els? felfüggesztés erejét, ezzel a stabilitását is, ami a gyári adatok szerint felére csökkenti a csúszás lehet?ségét és növeli a vezetés élményét.
A GTS Superben változik a m?szerfal – piros világitással jelenik meg – és a felnik színe is eltér?.
A Vespák talán legizgalmasabb és egyben felhasználóbarát újítása a VMP (Vespa GTS Multimédia Platform). Ennek az egységnek köszönhet?en és egy okostelefon használatával rengeteg izgalmas opciót használhatunk. Megtudhatjuk, mi a pontos pozíciónk, ellen?rizhetjük az útitervünket, a keréknyomást vagy a vezetési paramétereket (átlagfogyasztás, megtett kilométer).
GALID682
Az er?forrás természetesen továbbra is egy egyhengeres négyütem?, négyszelepes, vízh?téses motor, ami elektromos befecskendezéssel van ellátva, és legnagyobb teljesítménye 22 lóer?. A GTS Super is kapható 125 köbcentis változatban, ami a B125 jogosítvánnyal rendelkez?knek lehet tökéletes választás.
A Vespa GTS 300 három színben kapható: fekete Vulcan, Midnight Blue és Dolomit Grey, mindegyik változat bézs nyereggel párosul. A Vespa GTS Super 125 és 300 négy színben érhet? el: Polírozott fekete, Montebianco, Red Dragon és Blue Gaiola. Ez a típus fekete nyereghuzattal kerül a boltokba.
Itt kell megemlítenünk, hogy változott az üléstakaró anyaga és kialakítása is a nagyobb csomagtér és a jobb ellenállóság érdekében. Ezenfelül a Vespák csomagtartójában találunk egy USB csatlakozót.
Mivel mi is nagy Vespa rajongók vagyunk, és nincs a gyárnak olyan modellje, amit ne tudnánk formai tökéletességnek tekinteni, ezért egy kis galériával kedveskedünk szintén Vespa rajongó olvasóinknak. Gyönyöri idomok jellemzik a Vespákat, és azokat is, akik életre keltik ?ket, még ha csak egy fotó erejéig is.
GALID683
Legutóbbi hozzászólások