Ugyan a Vespa csak 2006-ban fennállásának hatvanadik évfordulóját, a jubileum már most megkezd?dött – a milánói kiállítás túlságosan fontos esemény ahhoz, hogy ne kapjon helyet rajta egy efféle ünnep. A Piaggio csoport úgy döntött, hogy kihasználva a hazai pályát közönség elé állít két egyedi páldányt, méghozzá a jelenleg is gyártott, ám egyértelm?en retrós GTS illetve az LX modellek alapjaira építkezve. Az olaszok tehát nosztalgiáznak, ami derék dolog, mindazonáltal nem úgy t?nik, hogy a Piaggio tervezné a különleges járm?vek szériában történ? gyártását.
A legérdekesebb prototípus a GT-60, amely a legels?, 1946-os Vespa tipikus vonalait vette örökbe. A klasszikus, elegáns, szürke szín? idomok mellett az els? sárvéd?re szerelt fényszóró érdemel említést – a lámpa egészen az ötvenes évekig azon a helyen volt a Vespákon. A kormány, mivel jelent?s tehert?l szabadult meg, minden eddiginél puritánabb (egy egyszer? krómozott cs?) és sokkal könnyebb is.
A m?szerpanel is valahol múlt és jelen között van, ami a stílusát illeti. két analóg, old style mutató és egy folyadékkristályos kijelz?. A b?r bevonatú, kézimunkával megdolgozott nyereg teljesen régimódi, a szó nemes értelmében: az utas párnázott része jól elkülönül a vezet?jét?l.
A másik modell az LX-60, amit már a hatvanas évek Vespái, az igazi sikerrobogók ihlettek. A fényszóró itt a megszokott helyén található, mérete viszont kisebb a széria LX-éhez képest, hogy ne legyen túlságosan nehéz a kormányszerkezet (ami ez esetben szintén krómozott cs?). Ahogy a GT-60-nál, a nyereg itt is kétosztatú, a m?szerpanel pedig csak analóg, korh? formatervezéssel.
Legutóbbi hozzászólások