Az injektorosítás révén új léptéket nyit a két légh?téses, négyütem?, kétszelepes blokkal ellátott robogó. A modelleket teljes egészükben Pontederában, a Piaggio f?hadiszállásán fejlesztették és tesztelték. Egy (illetve nem egy) igazi városi, város-közeli robogó a végeredmény, ami országúton, s?t autópályán is simán megállja a helyét, munkába járáshoz ideális társ a mindennapokban, kisebb-nagyobb kiruccanásokhoz meg aztán pláne a hétvégeken.
A vespás bemutatók és tesztek valahogy mindig a formavilággal kezd?dnek, de hát így van ez rendjén és ebben áll a brand hatalmas, évtizedeken át tartó sikere. Az LX esetében a legklasszikusabb dizájnhoz nyúltak vissza a tervez?k: kerek lámpatest, széles elüls? pajzs, nyereg; nagyot dobnak az olyan „retrós” részletek, mint a visszapillantó tükrök és a sárhányók kidolgozottsága. Felépítményileg nem tudunk újdonságról beszámolni, a recept ugyanaz, masszív, teherhordó acél váz, el?l 11”-es, hátul 10”-es kerekek, el?l tárcsa-, hátul dobfék. El?l a tradicionális „rugózó karocska” csillapít, míg hátul egy állítható hidraulikus rugóstag végzi ezt a feladatot az LX-en.
Az „S”-modell a ’70-es évek sportos robogóit, a Vespino-kultuszt hivatott felébreszteni szendergéséb?l. Olyan el?dök nyomdokain halad, mint az 50 Special vagy a Primavera. Lendületesség jellemzi, vonalai letisztultak, sallangmentesek, a dizájn tényleg minimalista – mégis elegáns. 10-es és 11-es felnik itt is, az LX-nél fineszesebb felfüggesztések, 110/70-es illetve 120/70-es gumírozás. Tárcsa-dob kombó, csak a rend kedvéért.
A Vespa LX-et hat (fekete, fehér, szürke, piros, narancs, kék és sárga), az S-t négy (piros, fekete, fehér és narancs) színben választhatjuk. Ami az árakat illeti, 3.350 (LX 125) és 3.700 euró (S 150) között oszcillálnak.
Legutóbbi hozzászólások