A Long Beach-i nemzetközi motorkiállításon az eleddig csoppereir?l és méretes túragépeir?l elhíresült Victory gyár valami olyat mutatott be, amire alighanem kevesen számítottak. A Vision 800-as prototípus az amerikai motorgyártás újabb tiszteletre méltó megnyilvánulása, ami bizonyos értelemben reakció a japánok által el?írt trendre – elég csak a Suzuki
Stratosphere-jére vagy a Honda DN-01-ére gondolni – más szempontból viszont teljesen önálló m?helymunka eredménye. S?t. Ez az els? eset, hogy egy tengerentúli motorgyár a hagyományos, nemzeti specialitásként elismert cirkálókétól radikálisan eltér? formákat terjeszt el?, még ha ez a forma meglehet?sen szerencsétlen is (ennek oka az az érdekes alapötlet, hogy a jókora, két bukót befogadni képes hasznos csomagtér a járm? elejében, a tank pedig az els? kerék mögött, mélyen kapjon helyet). De a japánoknak is voltak esetlen próbálkozásaik – a nyolcvanas években…
A Visionben vízh?téses, párhuzamos kéthengeres er?forrás dolgozik. Az áttételezés érdekessége a CVT autómata váltó (a végáttétel kardán). Kuplungkar nincs, a nyolcszázas túramotor robogószer?en vezethet?, a hátsó fék parancsa is a kormányon kapott helyet. Nemsokára kiderül, hogy a Victory víziója t?llép-e prototípus-léten, és hogy a gyártónak lesz-e bátorsága (és anyagi alapja) folytatni a megkezdett utat.
Legutóbbi hozzászólások