EST. 2002

Vigyázat, robban!


A TNT, ahogy neve is mutatja, robbanékony
(vö.: trinitro-toluol) és a végletekig
sportos, de egyáltalán nincs versenypályára ill? kinézete. Sokkal relaxáltabb,
asszony-megnyugtató vezetési szemléletet képvisel. Ami nem azt jelenti, hogy
Pesaróban kispórolták volna bel?le a lovakat: számuk 137, ami egyáltalán
nem kevés
.

De fókuszáljunk a TNT-re, amely, mint ‘rövid és vel?s’ összefoglalónkból
kit?nik, valóban történelmi jelent?ség? darabbá válhat. Ha a Tornado különös
ismertet?jele a nyereg alatti h?t?, akkor az új naked-é minden bizonnyal
a hatalmas fényszóró
. Igazán nagyszer? darab, biztonságtachnikailag különösen
progresszív (a lámpa törése esetén sem maradunk sötétben), m?szakilag rafinált,
kinézetre pedig magával ragadó megoldás
. A megvalósítás egy örökkévalóságot
vett igénybe és egy halom komplikációval járt. De megérte.

De gyönyör? a motor profilból is, remekül fér meg rajta design és praktikum
(gondolunk it els?sorban a légterel?kre). A motorblokk majdnem egészében közhírré
van téve, a váz (ASD acél) vonalvezetése pedig igazán kreatív. A látott
futóm? egyébként azonos a Tornado-éval
(villa: Marzocchi, fékek: Brembo),
csak a felfüggesztések beállítása más: ‘elöl olyan, mint egy szikla,
hátul mint egy dinamit’
állítja a TNT-t már kipróbáló Merloni.

A h?t? visszakerült eredeti, Tornado el?tti pozíciójába. A járm? tömegelosztása
52:48% (elöl:hátul). Saját tömege 199 kg.

A motorblokk (négy ütem, három henger sorban, furat-löket: 88×62 mm, kompresszió:
11,5:1, folyadékh?tés) belül sok mindenben változott a Tornado óta: a térfogat
1131cc-re n?tt, ennek megfelel?en új tengelyt is kapott. A fels? részt felülvizsgálták,
kiegyensúlyozottabbá tették.
Csökkent az egység károsanyag-kibocsátása,
mely így az Euro-2 normának megfelel, katalizátor nélkül. Teljesítménye, ahogy
már fentebb említésre került, izmos: 137 LE 9.200 fordulaton, 12 kgm-es forgatónyomatékkal
mindössze 6250-en. S?t, 9 kgm per 3000!

A bemutató eseményt megel?z?en benne volt egy kérdés a leveg?ben. Éspedig hogy
nem készül-é a Benelli beszállni (jobban mondva visszatérni) valamelyik világsorozatba.
A válasz pontosan érkezett: ‘A MotoGP nem érdekel minket, nem nekünk
találták ki
‘ mondta Andrea Merloni. ‘De nem tagadom, hogy nagyon
is érdekel bennünket az Endurance vagy a Superbike ágazat. Már dolgozunk
egy speciális motorblokkon, és szerintem nem kell sokat várni a Benellire valamelyik
világbajnokságon.’

Ha valakinek felkeltette az érdekl?dését a motor, akkor keresse a Frontosa-nal
Tóth Zoltánt
: 2700755

A TNT-t információink szerint csak rendelésre hozzák majd.

ugrás fel