EST. 2002

Világbajnok az SXV 4.5

Kerek egy évvel ezel?tt került sor a noalei kéthengeres, az
SXV 4.5 keresztel?jére
, éppen a bolognai Motor Show alkalmából. ?szintén
szólva kevesen hittek a projekt sikerességében: a frissiben elkészített
modell "habokra" ment neki a Supermoto világbajnokság 2004-es idényének.
Egy esztendeje sokan megmosolyogták az Alex De Angelis által közönség el?tt
bemutatkozó Apriliát, megjegyzend?, hogy a maga az anyagyár sem állt valami
fényesen akkoriban egzisztenciálisan. Ám az "az nevet, aki utoljára nevet"
mondás ez esetben hatványozottan igaznak bizonyult.

Pedig a bringának már akkor sem volt semmi baja, csak a beállításaival kellett
elszöszölni egy darabig. A tisztességesen bel?tt V2-es aztán olyan pilóták
keze közé került, mint Jerome Giraudo, Frederic Bolley és Max Manzo
: a gép
nagy potenciálról adott bizonyságot, végig a fels?házban tanyázott az S2 kategória
összetettjében, míg végül az évadot záró finestrati Spanyol Nagydíjon Giraudónak
a világbajnoki címet is sikerült elhappolni
Verderosa kolléga el?l. A titulus
sorsáról két pont döntött.

Ki hitte volna? Például ?k. Az ominózus tavaly novemberi hivatalos bemutató
alkalmával a gyár részér?l elhangzott például, hogy "az SXV sikere gyakorlatilag
biztos".

Az Aprilia legalább két dolgot tudott és vitt végig következetesen. Az egyik,
hogy er?s blokkra van szükség, ami nem egyhengeres. A másik, hogy az
els? pillanattól kezdve "ízig-vérig" motardot kell fejleszteni.
Nincs kizárva persze, hogy erre a többiek is rájöttek, azonban mindenképpen
egy ütemmel kés?bb a noaleiekhez képest. Nem véletlen, hogy azok a konstrukt?rök,
amelyek az SXV kezdeti botladozásait humorosnak találták, kisvártatva szabálymódosításért
folyamodtak adekvát helyekre, hogy kihúzzák a sz?nyeget a kéthengeresek alól
a bajnokságban.

Persze egy végigversenyzett szezon után még korai lenne bármit is kijelenteni.
Az S1 osztályban például nem muzsikált valami jól az SXV Manzo kezei között,
a krosszban még kevésbé. De az biztos, hogy a motard kategóriában új perspektívát
nyitott meg az Aprilia V2-ese
. Miközben a folytatást várjuk, el kell ismernünk:
igazuk volt, hogy hittek magukban.

ugrás fel