A japán gyártó 2011 óta tartotta távol magát a MotoGP világától, de jöv?re visszatérnek Aleix Espargaro és Maverick Vinales pilótákkal. Az Intermoton Davide Brivio csapatmenedzser mesélt a tervekr?l.
– Mióta dolgozik a MotoGP csapattal?
– Az elejét?l kezdve, 2013 áprilisában csatlakoztam a Suzukihoz, és vettem át a munkát.
– Az új motoron van bármi, ami a régi GSV-R MotoGP motorról származik?
– Nem, a GSX-RR teljesen új. Egy fehér lapról indultunk ki.
– Miért tért át a Suzuki a soros, négyhengeres blokkra?
– Hogy ezzel is közelebb kerüljünk az utcai motorokhoz. A MotoGP-ben való részvétel egyik célja a fejlesztés, amit aztán átvihetünk az utcai motorokra. Ugyanaz a blokktípus er?sebb kapocs a piac felé. Ez a cél.
– Milyen problémákkal szembesültek eddig? A fejlesztés során mi okozta a legnagyobb fejtörést?
– Most az elektronikával töltünk sok id?t, mivel az elektronika nagyon kifinomult a MotoGP-ben, és mi kihagytuk az elmúlt néhány évet, így fel kell zárkóznunk. És a blokk teljesítményének növelésén is dolgozunk, nem annyira a csúcsteljesítményen, inkább az er? kihasználhatóságán. Induljon el a szezon, hogy lássuk, hol állunk, mennyi híja van még.
– Mennyire vannak közel? Mire számítanak 2015-ben?
– Azt hiszem, meg kell próbálnunk a Ducati közelébe kerülni annak ellenére, hogy eléggé küzdenek az elmúlt években. Onnan már látszik a csúcsra vezet? út.
Legutóbbi hozzászólások