EST. 2002

Vinales elverte a harangokat a Katedrálisban

Az egész verseny a gumikról és három versenyzőről szólt. A fiatal francia Fabio Q. a futam elején egyértelműen kézben tartotta a dolgokat. A Yamaha minden pályán küzd az idén és erre egy szatellit pilóta képes lehet nyerni egy futamot? A verseny már az első körtől tele volt kérdésekkel, de pont ettől volt izgalmas.

Fabio mögött MM árnyékolt, akit Vinales lökdösőt hátulról. Már az elején elvesztettük Rossit és a Suzuki első versenyzőjét a spanyol Rinst, a másodiknál egyértelműen a gumi választás adta be a kulcsot.

Közben Vinales menni akart de nem tudott, míg háta mögött Dovi megelégedett a negyedik hellyel. Ezt akkor lehetett igazán érezni mikor, Vinales hibázott és kicsúszott. Dovi könnyen megelőzhette volna, az olasz azonban nem támadott, ami érthető is. A spanyol sokkal gyorsabb volt mindenkinél, komoly tempóval érte utol Fabio-MM duót és kezdett újra támadásba.

A 11 kör környékéig nem igazán találta a rést, aztán egyszer csak megvolt és előzött , MM után átmászott Fabio motorján is és végre saját tempóját diktálhatta. MM érezte, hogy menni kell, Vinales a világ egyik legjobb motorosa, akinek ha teret adnak nehéz megfogni. Marc tehát rákapcsolt, elhagyta a francia motorost és üldözőbe vette honfitársát. Vinales megint hibázott, MM pedig megindult, de Vinales visszajött az ideális ívre. Brutálsi felzárkozásba kezdett, aminek a végén olyan előzéssel ugrotta át a világbajnokot, hogy üvöltöttünk a tévé előtt. Honnan, hova előzött és hogyan egy ilyen klasszis pilótát? Igaz Marc rossz helyen nézett hátra de ez nem Vinales gyengesége.

Marc még két körig ment de utána elengedte a futamot, hátul azonban még volt egy érdekes szituáció. Mir, a másik Suzukival lelépte az addig álmosan motorozó Ducati csapatot. Petrux éppen akkor előzte meg csapattársát, aki szó szerint elengedte őt. A Suzuki érkezésére azonban Dovi feltámadt és komoly harcba indult,elösször Petrux majd Mir is áldozatul esett az  olasz versenyzőnek. Dovi negyedik lett, így a Ducati is értékes pontokkal zárta a hétvégét.

Vinales megérdemelten nyert, senki még csak a közelében sem volt ma. Évek óta mondja mindenki, (így mi is), hogy a sorozat legnagyobb ászainak egyike a spanyol. Ideje lenne segíteni a motorépítési kérelmeit. Ne feledkezzünk meg Quartararo teljesítményéről sem, elődje a szintén sikeres Zarco, úgy szállt ki a versenyből, hogy még csak nem is lehetett tudni az okát. Reméljük Ő talál magának egy sikeresebb koncepciót, ha gyári motorra vágyik.

Nyitókép: Maverick Vinales Twitter

ugrás fel