Ezt a valamit látva elgondolkodtam annak a halmaznak a jöv?jén, amibe soroljuk a scramblereket, a dongó üléses, boxer blokkos épített motorokat és a vintage, b?rcuccokban, nyitott bukóban „caferacerez?” arcokat. Vajon hogyan definiálható ez a halmaz? Van olyan közös vonás, amit?l ide tartózónak érzünk egy terméket? Bizonyára van, hiszen valami alapján eldöntjük, hogy ez vintage / retro / Ace cafe parkolójába való, amaz pedig nem. Megfordítom a dolgot! Nem tudom, mi kell hozzá, de azt tudni vélem mi nem: bels? égés? motor!
Már egy ideje mind beláttuk, hogy 10-20 év múlva betérdel a robbanó motoros évszázad és hangtalan, önvezet?, közös autókban éljük steril életünk. Na, ennek a szorongásnak ad jócskán alapot Andrew Davidge és a Vintage Eletric Bikes csapata.
Andrew 4 éve épít elektromos bicikliket. Egy Kaliforniai garázsban kezdte, ma 15 alkalmazottja van, gyára Santa Clara-ban és három olyan modellje, amit az egész világra kiterjed? dealer hálózat értékesít és szerintem abszolút része a fent körberajzolt halmaznak. A scrambler névre keresztelt bringa könny? alumínium vázas, a Coloradói villa specialista MRP hozza az els? futóm?vet, Shimano Alfine hidraulikus tárcsafékek, Kevlarral er?sített Schwalbe Black Jack kerekek. A 26-os felniket házon belül gyártják viszont a markolatot és a nyerget a patinás 1886-ban alapított Brooks England biztosítja.
A bringa szíve egy 702 wattórás lithium akkumulátor, amit egy fékenergia visszanyer? rendszer támogat. Két módban használhatjuk az er?forrást: utcaiban 20 km/h sebességre képes és 56 km a hatótávolsága, verseny módba kapcsolva 57 km/h a vége mivel besegít a hajtásba egy a hátsó agyba szerelt 3,000 wattos motor. Elvileg ezt csak magánterületen lehet ráengedni viszont utcai módban rendszám és jogsi nélkül használható. Természetesen nem gondolják a srácok, hogy ez majd kiüti a garázsból Harley-Davidson Road Kingedet, inkább rövidebb utakra ajánlják, nagy el?ny hogy nincs vége a dalnak akkor sem, ha elfogy alólad az aszfalt.
A 6.995 dolláros árral (1,950,000 Ft) megel?z nem egy régi vágású benzines motort (kezd? árat figyelembe véve), de ezen a ponton emlékeztet minket az értékesít? a kivalló amerikai alkatrészekre, a tagadhatatlanul eltalált stílusra, csoda festésre és természetesen arra, hogy még mindig olcsóbb, mint több kategória társa a konkurens Giant vagy Trek kínálatában. De talán a leger?sebb érv mellette, az az izgalom, ahogy a régi iskola b?rszaga és a 21. század technikája egymásnak feszül.
SCRAMBLER | Vintage Electric Bikes from Vintage Electric on Vimeo.
fotó : vintageelectricbikes
Legutóbbi hozzászólások