A nagyon jó vizuális memóriával rendelkez?k elmékezhetnek ennek az új Vespa modellnek az ‘el?djére’, melyet a 2011-es Eicmán állított ki a Piaggio – prototípusként, és kilences nélkül. Vespa 46, ez volt a retrós robogó fantázianeve, most pedig Vespa 946-ként üdvözölhetjük köreinkben, mint teljes érték? szalonmodellt, amelyet akár már jöv? tavasszal az utakon kergethetünk.
A 46 és a 946 is utalás arra az évszámra, amelyben minden id?k legnépszer?bb robogómárkája megszületett. Corrado D’Ascanio mérnöki zsenialitása egy korszak kezdetét jelentette, és alighanem tetszene az alapító atyának, amit ma lát a standokon. A világ és a technika rengeteget fejl?dött a múlt század közepe óta, de vannak dolgok, amik nem változnak; vannak dolgok, amik hatvan éve is számítottak és hatvan év múlva is számítani fognak – az az életérzés és szellemiség, amit a Vespa képvisel, örök. És ahogy a szellem formát ölt – a Vespa vonalai eltörölhetetlenek, kitörölhetetlenek, mindegy, hogy a technika aktuálisan hol tart.
Klikk a képre! Galéria nyílik!
És ha már technika: a Vespa 946 blokkja egy 125 köbcentis, egyhengeres, három szelepes, injektoros egység légh?téssel, brutálisan jó fogyasztási adattal (a gyári közlés szerint egy liter benzinnel 55 km-t képes megtenni!) és emisszióval (a jelenleg piacon lév? 125-ös er?forráshoz mérten 30%-kal kisebb a károsanyag-kibocsátása). A karosszériában sok az alumínium, ami a járm? tömegének jelentékeny csökkentését eredményezte, ez is er?sen közrejátszik a fenti erényekben… Árát és érkezését egyel?re hétpecsétes titokként ?rzik.
Legutóbbi hozzászólások