A Castiglioni úr által eladott csomagban nemcsak az MV márka volt benne, hanem bizony a Cagiva is. A szebb napokat látott brand afféle mostohagyerekként került a családba, vagy legalábbis sokan tartottak attól, hogy az új gazda, a Harley-Davidson csoport keze alatt szép lassan a feledés hományába süllyed az itáliai motorgyártás egykori csillaga, aztán egy napon berendeznek neki egy múzeumot. Azonban most úgy t?nik, mégsem ez a legvalószín?bb forgatókönyv. A Cagiva másodvirágzása következhet, ha a fejlesztés beindul és a kéthengeres Helicon-projekt m?ködésbe lép.
Szóval a Harley könyvvizsgálóinak és pénzügyi tanácsadóinak nagy leveg?t kellett venniük, miel?tt belekezdtek ‘az olasz melóba’. Az MV csoport átvétele nem lehetett egy egyszer? történet, hiszen az amerikaiak a társasággal együtt annak adósságait is megkaparintották. Komoly háttérmunka szükségeltetett ahhoz, hogy a vállalat egyensúlyi pályára álljon, és gondoljuk, hogy a tavalyi év második felében beütött válság sem a féknélküli prosperitás felé löki a tengerentúli befektet?ket.
Éppen ezért nem lep?dött meg senki, hogy a milánói motoros seregszemlén 2008 novemberében egyetlen prototípus nem sok, annyit sem mutatott be a Cagiva. Kiszállt a képb?l Massimo Tamburini is, a márka ikonja, a motortervezés él? legendája, hátrahagyva varesei rajzasztalát.
Milwaukee azonban a hivatalos kommunikció szerint rendbeszedte a céget, és a jöv?be tekint. Ebben a jöv?ben pedig van helye a Cagivának is, nem csak az MV-nek – míg utóbbi az elitkategóriás modellekkel jelent egyet, addig utóbbi sokkal tágabb mozgástérrel bír a piacon – ezt a potenciált jól ismerik fel az új tulajdonosok.
Elég csak arra gondolni, hogy a Castiglionik mennyi jól sikerült és piaci sikert hozó motort hoztak tet? alá a sportos nyolcadliteresekt?l (a Mito máig kereskedelmi forgalomban van) a robogókon át az olyan nagyságokig, mint az Elefant, a Raptor-sorozat vagy a Canyon/Navigator-széria. Az Elefant egy különösen jól sikerült darab volt, a kiforrott stílusjegyekhez remek menettulajdonságok párosultak, persze az akkori kor mércéjével – egészen Dakar-gy?zelemig vitte a motor, amit nyugodtan tekinthetünk a mai maxiendurók egyik el?futárának.
És ez az elefántocska lehet az els? a sorban. Ebben látták meg az els? számú kitörési pontot. Egyébiránt logikus is lenne, ha a Cagiva istápolásába fognának bele elébb, mert az MV megfelel? modellpalettával van jelen ma a szalonokban. Ha rápillantunk a Cagiva hivatalos oldalára, egy sokatmondó elefántkarakter kacsint vissza, #1-es rajtszámmal, trikolorral, azaz valami elkezd?dhetett. A HD-nek van is kézben olyan blokk, ami a sportos csupasztól a terepmotorig jó lehet minden m?fajban.
Ez a Helicon. V 72°-os kéthengeres, 1.125 köbcentis, és eredetileg a Buellnek fejlesztették, amelybe a HD rengeteget fektetett, biztosan többet, mint amennyit kivett bel?le. Az er?forrás jelenleg csak az 1125 R és CR modellekben dolgozik, ami finoman szólva nem nevezhet? a kihasználtság tet?fokának. A Cagiva névvel viszont a legtöbb népszer? szegmensben el?renyomulhat a csapat.
Ezzel a blokkal fog debütálni, egyes pletykák szerint az els? ‘HD-MV’ el?tt az Elefant. Oberdan Bezzi, a méltán népszer? kortárs designer az itt illusztrációként alkalmazott vázlatokat készítette el és publikálta blogjában – észlelhetjük a ‘Lucky Explorer’-változatot is, amire a rajongók biztosan emlékeznek azokból a korokból, amikor még korlát nélkül mehetett a dohányreklám mindenhova. Egy szó, mint száz: valami f? a fazékban…
Legutóbbi hozzászólások