EST. 2002

Visszatérés Malajziába: folytatódik a Rossi-show

Miközben szívünk már az új kezdetet és a Superbike Ausztrál Nagydíjával útjára induló 2010-es aszfaltos szezont várja, érdemes megemlékeznünk a Sepangba visszaszivárgott MotoGP-mez?ny tesztjér?l. A rivaldafény most igazából nem ezekre a fiúkra vetül ezen a hétvégén, ett?l függetlenül a munka g?zer?vel folyik – illetve folyna, ha az id?járás is partner lenne ebben.

Kissé lassan jöttek bele a csapatok a dologba a nyitónapon, hiszen meglehet?sen nyirkos – finoman fogalmazva – az id? Malajziában mostanság. A szokottnál jóval fülledtebb Sepang, spórolni kell a fizikummal – meg a gumikkal is. A péntekre el?irányzott versenyszimulációk el?tt ez így helyes, hiszen az új szabályozás szerint négy darab hátsó gumi áll fejenként rendelkezésre. ‘Ebb?l kett? puha, amit ebben a melegben használhatatlannak mondhatunk’ – elemez Valentino Rossi, a nyitónap leggyorsabbika, aki nagyjából ott folytatta, ahol február elején abbahagyta. 2’01 körüli idejét már a teszt korai szakaszában elérte. A Yamaha új vezérl?elektronikával készült erre az eseményre, ami összességében elnyerte a versenyz?k tetszését.

Sok van még hátra az idény els? versenyéig: 2010 a jelek szerint megint arról fog szólni, hogy ki tud majd a mez?nyb?l leginkább akadályt gördíteni a Dottore elé. A m?tétje után lábadozó Lorenzo kényszer?ségb?l kihagyja ezt a tesztet – de vajon ett?l még ? marad a f? kihívó?

Stoner követi a sorban, aki le van ugyan maradva, de egyáltalán nem sokkal. Ha valaki, akkor ? takarékoskodott er?ivel, Rossi 47 és Dovizioso 52 teljesített körével szemben az ausztrál harminchármat (más források szerint huszonkilencet) ment. Hóeleji önmagához képest Dovi fejl?dte a legnagyobbat, mintegy fél másodperces lemaradással harmadik a napi rangsorban, ami egyben azt is jelzi, hogy az új Honda nem m?ködik rosszul. Villognak a suzukisok is, Capirossi negyedik Spies, Edwards és Pedrosa el?tt. Bautista kicsúszása ellenére is veri az összes többi privát RCV-t. Melandri és Aoyama kívül a szekundumon, míg Simoncelli továbbra sem zárta szívébe a sepangi aszfaltcsíkot: 2 mp a plusz.

Sepang, 1. tesztnap – id?eredmények

1. Rossi (Yamaha) 2.01.068 (47 kör)
2. Stoner (Ducati) 2.01.219 (33)

3. Dovizioso (Honda) 2.01.631 (52)

4. Capirossi (Suzuki) 2.01.687 (52)

5. Spies (Yamaha) 2.01.843 (42)

6. Edwards (Yamaha) 2.01.897 (35)

7. Pedrosa (Honda) 2.02.036 (47)

8. Kallio (Ducati) 2.02.038 (76)

9. Bautista (Suzuki) 2.02.078 (34)

10. Melandri (Honda) 2.02.086 (52)

11. Hayden (Ducati) 2.02.221 (61)

12. Aoyama (Honda) 2.02.419 (57)

13. Espargarň (Ducati) 2.02.447 (35)

14. Barbera (Ducati) 2.02.485 (62)

15. De Puniet (Honda) 2.02.535 (76)

16. Simoncelli (Honda) 2.03.254 (53)

ugrás fel