EST. 2002

Vizsgálja a szövetség a jerezi versenybírók ténykedését


Hogy mi történt Jerezben, nagyjából mindannyian tudjuk: az eséseken, egyéni hibákon túlmen?en – amiket bizonyos id? elteltével minden érintett képes feldolgozni – nem lehet szó nélkül hagyni, hogy komoly támadások érték a verseny szervezését, lebonyolítását.

A jerezi pályabírók bizony nem voltak a helyzet magaslatán minden esetben, f?leg, ami az el- illetve kies? pilóták ‘kezelését’ illeti. Ténykedésük pedig túlment azon a határon, amit a csapatok illetve a versenyz?k szó nélkül hagynak: az FIM-hez konkrét panaszok érkeztek, amiket a szövetség tüzetesen ki fog vizsgálni.

A beavatkozások gyorsaságával szemben nincs kifogás, módjával, következetességével szemben annál inkább. De Puniet és Simoncelli gépét pár méternyi betolás után hagyták sorsára, a versenyz?k tehetetlenül, álló motorral maradtak a pálya közepén – legalábbis ez látszott a hivatalos közvetítésben. A kicsúcsosodást természetesen a Rossi kontra Stoner-ügy jelenti: itt nyolc pályamunkás özönlött be a m?veleti zónába, de az ausztrál panasza szerint részrehajlóan nyújtottak segítséget.

Id?közben azonban a tubuson megjelent két ‘leleplez?’ videó, amiket egy néz? rögzített (fent): ezeken jól látható, hogy mind a Stoner-, mint a Simoncelli-esetnél a t?lük elvárható hatékonysággal léptek föl a marsall urak. „Az amat?r felvételen egyértelm?en látszik, hogy Stoner is kapott segítséget, az, hogy az RC212V nem indult be, nem a pályamunkásokon múlott” – írja a videókkal foglalkozó tárcájában a spanyol AS napilap sportrovata. „Az is kivehet? a második felvételen, hogy Simoncelli kétszer is segítséget kap.”

A helyzet persze zavarba ejt?, a szövetség ezért meghallgatást és további vizsgálatot rendelt el. Ez nyilván csak amolyan gesztus, látszatintézkedés – ha úgy tetszik – , a végeredményt ugyanis semmiképpen nem fogja befolyásolni, ráadásul egy kell?en távoli id?pontban folytatják le, az estorili versenyhétvége el?estéjén.

ugrás fel