Tavaly januárban, a veronai Bike Expón lépett el?ször porondra a Vyrus 986 M2, akkor még mint afféle kiállítási koncepciómotor. Remek felvételeket állt módunkban közölni róla és megállapíthattuk, hogy jól áll neki a rivaldafény. ‘Ez a Moto2, ahogyan mi a Vyrusnál értelmezzük’ – mondta akkor Ascanio Rodorigo úr, a m?helyf?nök és ügyeletes géniusz. A kis utcai szériát már akkor meglebegtették, és ugyan jócskán várni kellett, de itt van: most a Facebookon adta közre a Vyrus a 986 M2 országúti változatát, rivaldafény nélkül, szereldében megfotózva.
A Vyrus 986 M2 megépítése során azt vették figyelembe, hogy a motor megfeleljen a Moto2 gyorsasági világbajnoki kategória m?szaki kritériumainak. Ennek megfelel?en egy négyhengeres Honda CBR600RR blokk köré épült (ami ebben a konfigurációban 136 LE-s teljesítményt prezentál, Ascanio már tavaly 1:1-es LE/kg arányt említett…), teljesen egyedi épített futóm?vel rendelkezik.
Az alacsony súlyt a szénszálas er?sítés? m?anyagok és csúcsmin?ség? ötvözetek b?kez? használatával érték el. Az üzemanyagtank és az ülésidom egy darab karbon elemb?l áll, amit a hátsó alumínium leng?villával egy tipikusan vyrusos, egy tömbb?l kimart alumínium „háló” köt össze – ez maga a váz.
Ilyen hihetetlenül filigránnak ható vázakat használt mindig is a Vyrus Ducati-blokkos utcai motorjaiban Omega néven, de azokkal ellentétben a 986 M2 váza „lefelé áll”, alulról kerüli meg a CBR-blokkot. Hogy a négyhengeres motor tetejét és a kormányt milyen egyéb CNC-m?alkotás tartja, azt nem látjuk, takarják a szintén karbonból készül? idomok. Az utcai változat minden bizonnyal felszedett valamennyit a Moto2 (feltételezett) 136 kilós tömegéhez képest, ezzel viszont már a közlekedésben is részt lehet venni, hiszen vannak rajta irányjelz?k, fényszóró, rendszámtartó és tükrök.
És ett?l még a veronai bemutatódarab ülése alatt olvasható felirat igaz lesz rá is. „Pura follia tecnoligica” azaz színtiszta tech-?rület: a Vyrust, mint gyártót talán legjobban jellemz? mondat…
Legutóbbi hozzászólások