EST. 2002

Welkom Q1: MotoGP

"Le vagyok ny?gözve." Ennyit mondott Carlo Fiorani, a HRC
csapatf?nöke tavalyi üdvöskéje, Rossi legjobb pénteki id?eredménye kapcsán a
Yamaha M1 nyergében. A dolog, ha úgy vesszük sporttörténeti jelent?ség?, hiszen
Welkomban egy olyan motor végzett a Q1 élén, amelynek ez a mutatvány eddig nemigen
sikerült.

A Honda gyári csapatának kett?se, Nicky Hayden és Alex Barros a kilencedik
illetve tizenkettedik helyen végeztek:
az RCV-k becsületét Sete Gibernau
mentette meg az els? kvalifikációs rund során, mindössze 25 ezredes hátrányával
Rossi mögött a 2004-es futóm?vel. Lehet, hogy rá hárul a feladat, hogy fülöncsípje
a Doktort.

A mérnöki staff szerint 70-75%-os állapotban lev? Ducati Desmosedici érkezett
a Dél-Afrikai Köztársaságba:
az el?feltételek ismeretében több mint nagyszer?
Loris Capirossi harmadik helye. Ezzel szemben Bayliss csak tizenkilencedik,
három mp körüli lemaradással.

Max Biaggi negyedik: annak ellenére, hogy a motorbeállítások még nem
tökéletesek, a Camel pilótája a t?le megszokott agilitással vezet. Az övénél
sokkal meglep?bb Kenny Roberts jr. és az egyre javuló Suzuki ötödik helyezése:
Roberts még Colin Edwards-nál is gyorsabb az els? napon. Annál az Edwardsnál,
aki csak sok izzadság árán tudta maga mögé utasítani a második számú Yamaha-kandidátust,
Marco Melandrit. Checa alaposan leszakadva, csak tizedik a Q1-en.

Tényleg nagyon gyengén muzsikált a két gyári RC211V pénteken, ha csak
az eredményeket és az attit?döt nézzük, egy szinten állnak mondjuk Hofmann Kawasakijával.
Hátul foglalnak helyet a D’Antin Ducatijai, a közéjük ékel?dött apriliás Shane
Byrne-nal, aki szemmel láthatóan mindent belead, maximumon pörög.

Szombaton van némi esély csapadékra, úgyhogy könnyen meglehet, hogy az els?
sor összetétele már nem változik. Akárhogyan történjen is, Rossi meglehet?s
respektet szerzett magának a világbajnokság els? id?mér?jén,
a Honda sorsa
pedig egyel?re úgy t?nik, a küls?s csapatok kezében van.

Még hogy a pilóta nem számít. . .?

Q1, végeredmény

1. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 1’33.353
2. HONDA Sete GIBERNAU ESP 1’33.378
3. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 1’33.709
4. HONDA Max BIAGGI ITA 1’33.730
5. SUZUKI Kenny ROBERTS USA 1’33.841
6. HONDA Colin EDWARDS USA 1’33.859
7. YAMAHA Marco MELANDRI ITA 1’34.100
8. HONDA Makoto TAMADA JPN 1’34.177
9. HONDA Nicky HAYDEN USA 1’34.208
10. YAMAHA Carlos CHECA ESP 1’34.540
11. KAWASAKI Alex HOFMANN GER 1’34.616
12. HONDA Alex BARROS BRA 1’34.619
13. KAWASAKI Shinya NAKANO JPN 1’34.661
14. SUZUKI John HOPKINS USA 1’35.112
15. YAMAHA Norick ABE JPN 1’35.251
16. DUCATI Ruben XAUS ESP 1’35.417
17. APRILIA Shane BYRNE GBR 1’35.852
18. DUCATI Neil HODGSON GBR 1’36.187
19. DUCATI Troy BAYLISS AUS 1’36.552
20. APRILIA Jeremy McWILLIAMS GBR 1’36.834
21. PROTON KR Nobuatsu AOKI JPN 1’36.907
22. HARRIS WCM Michel FABRIZIO ITA 1’38.

ugrás fel