Nem kisebb álmokkal vágtak neki a szezonnak, mint a vébé-els?k között végezni az összetettben, futamgy?zelmeket szerezni és miegymás. Az ehhez képesti ötödik legjobb hely sovánka. Pedig a szezon nem indult rosszul, Hopper befurakodott a toptízbe több ízben, aztán valahol a kémbotrányok és a screamer közötti kalandos ingoványon elúsztak az eredmények. A fejlesztések rossz irányba mentek, John bácsi lesérült az év közepén, West pedig kibékíthetetlen konfrontációba keveredett a hátsó kerék tapadásával. „Állandóan fel akar pörögni, akármit csinálok” – szipogta az ausztrál a nyári szünetben, miel?tt Japánba indult volna némi eszmecserére mérnökeivel.
Mivel a Hopkins srác marasztalódott a csapatnál, t?le nyilván nem várhatunk a zöldeket sújtó, annak technikai hátterét leleplez? nyilatkozatot – nem úgy Westt?l. Anthony jöv?re a szupersport kategóriában fogja húzni a gázt, így ?t legfeljebb már csak a betyárbecsület köti. ?szintesége mögül azért kicsillan némi csalódottság, így szavainak súlya az éremnek csupán az egyik oldala. A másikat ismerjük, ezt hallgattuk egész évben: „nem teljesen jó még, de jó lesz, azt hisszük, megvan a megoldás.”
„Remélem, Melandri nincsen túlságosan bespirázva, ugyanis ha a Kawasaki nem változtat valamit radikálisan, Marco a tabella alján lesz – ismét.” – kezdte Anthony mondandóját az olasz Motorsprint magazinnak adott interjújában. „A Kawasaki helyzete kínos, akárcsak az enyém volt az egész szezon során. Természetesen köszönettel tartozom a Kawasakinak, amiért lehet?séget adtak nekem a MotoGP-ben való versenyzésre, de valamit ki kell találniuk, különben soha nem fognak kilábalni ebb?l a gödörb?l.”
West nem lát igazi megoldást az egygumis rendszerben sem. „A mi motorjainkon soha nem használhattuk azokat a gumikat, amikkel például Stoner vagy Rossi motorozott. Brnóban kipróbálhattam ?ket, de Misanóban már nem tudtak ilyet adni. Olyan els? abroncsokat raknak fel a Kawasakikra, amilyet senki más nem használ… talán a Suzuki van ugyanolyan rossz helyzetben ebb?l a szempontból, mint mi.”
„A brünni teszt során visszatértem a 2007-es ZX-RR változathoz, és egyb?l jobban is mentek a dolgok. Ezt az is mutatja, hogy Hopkinsnál például jobban is szerepeltem az utolsó futamokon, mivel ? továbbra is a 2008-as verziót er?ltette. A szezon végére már csak az volt a célom, hogy elverjem Johnt és Melandrit.”
Hasonlóan keser? szájízzel hagyja el az ex világbajnoki csapatot a fentebb oly sokszor felemlített Macio. A Sportmediaset-nek adott interjúban elárulta az olasz, hogy már az els? valenciai teszten – azaz épp egy évvel ezel?tt – érezni lehetett, hogy ez nem az a szezon lesz, amire vágyott. „Ha szereted a Ducatit, akkor nem szeretsz semmilyen más motort. Teljesen más versenygép, mint a Honda vagy a Yamaha. Egyszer?en minden más: az aerodinamika, a vezetési pozitúra, az er?forrás, minden! Még az utolsó futamon is próbálkoztunk ezzel-azzal, megváltoztatni a lábtartók pozícióját; de vannak olyan dolgok, amiken már nem lehet hova variálni. … Sajnos nem volt túl jó a munkakapcsolatom a csapatommal, ami azért is fáj, mert civilben nagyon jól megértettük egymást, mindannyian nagyon jó srácok.” Nos, ha West szavai nem csalnak, Marco helyzete a Kawasakinál sem fordul majd naposabbra egyr?l a kett?re. Ugyanakkor, az idei eredmények ellenére egyre többen vágynak a zöld nyeregbe; és gondolunk nem csak Martinez úr álmára, a GP csapatra, de a Hondától kirugdosott Nakanóra is, akit az SBK-s Aprilia mellett egyre inkább egy harmadik gyári ZX-RR-el hoznak hírbe a paddock pletykák.
Statisztika: Hopkins, Melandri, West
|
|
Katar: Jerez: Estoril: Shanghaj: Le Mans: Mugello: Catalunya GP: Donington Park: Assen: Sachsenring: Laguna Seca: Brno: Misano GP: Indianapolis: Motegi: Phillip Island: Sepang: Valencia: |
Legutóbbi hozzászólások